iCustomer blog

Zo word je een analytical marketeer

7 September 2017, 10.14afbeelding Zo word je een analytical marketeer

Om een echt klantgerichte organisatie te worden is het essentieel je marketingorganisatie te transformeren. Het toepassen van analytics speelt hierbij een grote rol. Maar wat vraagt dit van een marketeer? Hier geven we de 9 belangrijkste vaardigheden die Adele Sweetwood, Senior Vice President Global Marketing & Shared Services bij SAS, beschreef in het boek The Analytical Marketer.

Zo word je een analytical marketeer

Big data analytics: massamarketing is dood, leve massamarketing.

11 August 2017, 13.21afbeelding Big data analytics: massamarketing is dood, leve massamarketing.

De rol van de CMO was nooit eerder zo belangrijk en complex als vandaag. Het werkterrein van bedrijven is competitiever en internationaler dan ooit. Consumenten hebben hebben een oneindige keuzevrijheid. Bovendien zijn hun interactiemogelijkheden met bedrijven exponentieel gestegen. De zogenaamde touchpoints zijn verveelvoudigd. Consumenten treden in contact met bedrijven via hun klassieke, fysieke winkels maar ook via sociale media, mobiele apps en websites.

Big data analytics: massamarketing is dood, leve massamarketing.