Blog

Met analysetools presteren bedrijven beter

Publicatiedatum:

afbeelding bij

De hoeveelheid data wat bedrijven binnen krijgen van consumenten neemt de laatste jaren aanzienlijk toe. De invloed hier van wordt alsmaar groter, voor zowel grote als kleine bedrijven. Ondernemingen die goed presteren weten de databronnen die binnen komen op een effectieve manier te analyseren. Ze hebben de analyse tool opgenomen in hun bedrijfscultuur en alle werknemers hebben dan ook realtime inzicht in de databronnen en kunnen deze analyseren wanneer dit wenselijk is. Toch wordt deze data niet altijd goed gebruikt. Zo kun je als bedrijf, met de juiste geanalyseerde data, de klanttevredenheid verhogen of bijvoorbeeld het aantal leads omhoog halen.

Uit het onderzoeksrapport “2015 State of Analytics” blijkt dat 90 procent van de ondervraagde ondernemingen de analyse van data een belangrijk onderdeel vindt. Dit is in het bijzonder een belangrijk onderdeel voor de algemene strategie, wat zorgt voor betere resultaten. Strategische keuzes worden berust op de geanalyseerde data.

Waar er een aantal jaar terug nog beslissingen werden gemaakt op basis van het onderbuikgevoel van werknemers, worden er nu logische keuzes gemaakt die gebaseerd zijn op de analyses van de data. De werknemers worden voorzien van een compleet beeld van de klant, waardoor ze slimmere beslissingen zullen nemen.

Aangezien er tegenwoordig een enorme hoeveelheid aan data beschikbaar is, zorgen werknemers er voor dat ze hun analyse vaardigheden verscherpen en maken ze meer dan ooit gebruik van analyse tools. Zo blijkt uit het onderzoek dat organisaties die goed presteren meer dan 17 verschillende databronnen toepassen bij de analyse. Dit is bijna twee keer zoveel als organisaties die minder goed presteren. Zo blijkt dat het op de juiste manier verwerken van de data zorgt voor betere keuze in beslissingen dan bedrijven die niet weten hoe ze aan moeten met de buitengewone hoeveelheid aan data.

Nu er meer data dan ooit wordt gegenereerd is het aan bedrijven om hier op een slimme manier mee om te gaan en op in te spelen. Het generen van data is een trend die opgekomen is in het afgelopen jaar. Benieuwd naar meer trends van dit jaar? Lees het whitepaper “CRM trends 2015”.