De B2B Contentmarketing Masterclass

De diepte in op het contentmarketingproces

Praktische informatie
Datum
OnderwerpB2B Contentmarketing
Kosten€195 (zie ook uniek aanbod!) / Gratis voor de doelgroep
LocatieMediapark Villa Heideheuvel, Hilversum
icoon inschrijvenInschrijven

Zakelijke beslissers zijn voor een groot deel zelfvoorzienend geworden in het verzamelen van relevante kennis, kunde en informatie. Als organisatie is dit een kans om vroeg in deze Buyer’s Journey op het netvlies van potentiele klanten te komen. Een schat aan informatie is voor potentiële klanten immers online beschikbaar. Het wordt dan ook cruciaal om de partij te zijn waarvan de informatie ook geconsumeerd wordt door deze zoekende doelgroep.

Om dit te realiseren moeten B2B organisaties nadenken over de marketing die zij toepassen. Het helpen van suspects, leads en prospects gedurende het gehele besluitvormingsproces speelt daarbij een belangrijke rol. Het bieden van relevante en aantrekkelijke content via de juiste kanalen is daarbij de sleutel.

Inhoud Masterclass
Deze masterclass is bedoeld om B2B organisaties te helpen bij het effectief inzetten van contentmarketing. Koopprocessen binnen B2B zijn complex. Hoe stemt u boodschappen, formats, technologie en conversieprocessen hierop het beste af? En hoewel afwegingen overwegend rationeel worden genomen binnen het B2B segment, blijven het menselijke beslissingen waar emotie een grote rol in speelt. Deze en andere vragen komen aanbod aan bij de uitwerking van de volgde contentmarketing processtappen:

  • Conceptontwikkeling
    Aan wie wil ik wat en in welke fase van de buyer journey communiceren?
  • Contentcreatie
    Welke content ga ik gebruiken en hoe wordt deze gemaakt?
  • Communicatie
    Via welke mediakanalen zorg ik dat de boodschap aankomt bij de doelgroep?
  • Conversie
    Welke conversie verwacht ik en hoe kan ik hierop sturen?

Lees meer over de 4 processtappen

Praktische Informatie
Deze masterclass gaat aan de hand van een interactieve praktijkcase de diepte in op het contentmarketingproces. Gezamenlijk wordt een case uitgewerkt zodat u achteraf de theorie praktisch kunt toepassen. De masterclass wordt gegeven door Bob Oord. Bob Oord is meer dan 10 jaar actief binnen het B2B Contentmarketing vakgebied en geeft regelmatig een gastcollege contentmarketing aan het NIBAA.

De B2B Contentmarketing Masterclass wordt eens per kwartaal gegeven en is interessant voor iedereen die op professionele wijze te maken krijgt met contentmarketing. Van redacteur tot adviseur en van mediabedrijf tot B2B organisatie. De deelnamekosten bedragen 195 Euro en de masterclass duurt 1 dagdeel. Tevens ontvangt u bij deelname gratis het boek 'B2B Content Marketing: De 7 fundamenten'.

Uniek aanbod!
Deelname door marketing & communicatie professionals werkzaam bij IT bedrijven en zakelijke dienstverleners met meer dan 10 medewerkers is kosteloos.