Blink of zink: houd uw CRM-project op koers

CRM-masterclass

Praktische informatie
Datum
OnderwerpCRM
KostenGratis voor de doelgroep
Locatiekantoor Prodware, Zaltbommel
icoon inschrijvenInschrijven

“Gefeliciteerd! Je wordt bij deze benoemd tot kapitein van ons CRM-schip. Je staat nu aan het roer van de CRM-implementatie en mag de koers bepalen. Veel succes!” En dat is het dan… Leuk project. Uitdagend. De keuzes voor een passende CRM-oplossing en de juiste implementatiepartner zijn beslist geen eenvoudige opgaven. Bovendien heeft het succesvol laten verlopen van een CRM-implementatie alles te maken met het realiseren van bedrijfsdoelstellingen en het gebruik en de acceptatie door de gebruikers. Wordt het blinken of zinken met uw CRM-project?

CRM-masterclass
Hoe u zorgt voor een blinkend CRM-project hoort u in de eendaagse CRM-masterclass van onafhankelijk expert Guus Krabbenborg. Staat u aan de vooravond van een CRM-project? Dan helpt deze eendaagse gratis workshop u op weg. Wij garanderen u een inspirerende dag met een docent die de softwaremarkt, inclusief alle succesfactoren en valkuilen, al 25 jaar kent.

Onderwerpen CRM-masterclass
De CRM-masterclass is een dagvullend programma. Onderwerpen die behandeld worden:

  • Wat brengt de aanschaf van een CRM-systeem allemaal met zich mee?
  • Hoe selecteer ik het voor mij best passende CRM-pakket?
  • Hoe selecteer ik de best passende CRM-implementatiepartner?
  • Het implementatieproject – herken de valkuilen voordat u erin valt.
  • Keuzetraject (de offerteaanvraag, de keuze-argumenten, de impact van prijs)
  • Handvatten om extra te focussen op de menselijke kant en de risico’s.

Programma CRM-masterclass
9.30 - start ochtendprogramma

Blok 1 - Mijn huidige IT-situatie

  • Analyse huidige IT-status – de impact en de gevolgen
  • Dus zo ontstaat eilandautomatisering (opnieuw)
  • De fasering van Nolan – wat kan ik daar nou van leren?
  • Is uw CRM-project een kostenpost of juist een investering?
  • Wat kost uitstel van uw besluit en wat kost een mislukt project u?
Pauze

Blok 2 - Zo selecteer ik het voor mij beste pakket
  • Analyse van de markt – wat zijn de voornaamste trends?
  • Uw eigen interne en externe analyse
  • Het visualiseren van uw projectsucces – wat wilt u concreet bereiken?
  • Gaat u de nieuwe CRM-software verbouwen of juist uw organisatie aanpassen?
  • Welke functionaliteit heeft u precies nodig? Het slim formuleren van uw RFI
Lunch

Blok 3 – Zo selecteer ik de best passende implementatiepartner
  • Analyse van het aanbod
  • Welke hulp heb ik eigenlijk nodig? En hoeveel dan? Hoe is de taakverdeling?
  • Wat zijn de voor mij relevante keuzeargumenten?
  • Zo ziet een goede offerteaanvraag er uit
  • Van longlist naar shortlist naar de uiteindelijke keuze
Pauze

Blok 4 – Het implementatieproject – Zo blijf ik uit de talloze valkuilen!
  • Hoe krijg ik mijn organisatie in de veranderstand?
  • De interne aansturing – het juiste profiel van uw projectleider
  • Dit is de rol van uw directie en management!
  • Zo voorkomt u geld- en tijdsproblemen – binnen tijd, kwaliteit en budget blijven
  • Waarom mijn eigen bedrijf zowel succesfactor als faalfactor nummer 1 is!
17.00 uur evaluatie en afronding

Resultaat
Na afloop kunt u de best passende keuzes maken voor uw CRM-software en –implementatiepartner, de omstandigheden om de implementatie uit te voeren optimaliseren en uw CRM-project op koers houden.

Doelgroep
Alle beslissingsbevoegden of beïnvloeders die betrokken zijn bij de oriëntatie en/of aanschaf van een CRM-project van bedrijven met meer dan 25 medewerkers

Schrijf u in
Schrijf u dan nu gratis in. De enige investering die we van u vragen is tijd. De CRM-masterclass vindt plaats op het kantoor van Prodware te Zaltbommel. Er zijn slechts 25 plaatsen beschikbaar, dus wees er snel bij.