Kennisitem
Download artikel Adverteren op LinkedIn: 4 mogelijkheden Download

Adverteren op LinkedIn: 4 mogelijkheden

Hoe gaat u LinkedIn inzetten in uw marketingcampagne?

Gepubliceerd: 13-10-2017Hoe gaat u LinkedIn inzetten in uw marketingcampagne?

LinkedIn is een platform dat steeds meer B2B-marketeers inzetten voor een digitale marketingcampagne. Een reden dat ze dit online platform inzetten is dat organisaties een steeds grotere uitdaging krijgen om de juiste doelgroep aan te spreken. Uw content kan interessant zijn en van een hoge kwaliteit; zonder de beoogde doelgroep bereikt u weinig. Adverteren op LinkedIn brengt uw marketingcampagne mogelijk wél onder de aandacht bij de juiste doelgroep. In een andere whitepaper kwamen de mogelijkheden en voordelen van LinkedIn al aan bod. In deze whitepaper kunt u lezen over de features van LinkedIn, welke uw marketingproces een boost kunnen geven.

We gaan in op de volgende LinkedIn-advertentiemogelijkheden:

  1. Targeting
  2. Gerichte content
  3. Meetbaarheid van de resultaten
  4. Eenvoudig leadinformatie genereren

Richt op een specifieke doelgroep met targeting

Targeting maakt gebruik van profielinformatie van LinkedIn-gebruikers, hierdoor kan er specifiek gesegmenteerd worden. Dit maakt de kans veel groter dat u de juiste doelgroep target. U kunt gebruik maken van demografische en geografische segmentatiecriteria, maar er zijn ook nog een aantal andere opties:

  • Website retargeting
  • Account retargeting
  • Contact retargeting

Dit maakt het mogelijk om te richten op zowel websitebezoekers als contactpersonen en specifieke. Lees verder in de whitepaper om meer te weten te komen over de verschillende opties van targeting.

Specifieke content inzetten voor de juiste doelgroep

Met een specifieke doelgroep, kan de content ook specifieker afgestemd worden. Dit zorgt niet alleen voor een tevreden doelgroep, maar ook voor hogere conversies. Zorg wel dat u van te voren de doelgroep goed in kaart brengt. Dit kunt u bijvoorbeeld doen aan de hand van buyer persona’s. De LinkedIn-tool website demographics laat u zien wat voor type bezoekers uw website heeft gehad. Dit maakt dat u specifiek kunt richten op deze bezoekers en hun interesses.

Gaat u aan de slag met adverteren op LinkedIn?

Met targeting via LinkedIn advertenties kunt u uw B2B-marketingcampagene echt een boost geven en onder de aandacht komen onder de juiste doelgroep. Dit komt niet alleen door het zakelijke karakter van het platform, maar ook door de beschikbare informatie over de doelgroep. Gaat u direct aan de slag met adverteren? Deze whitepaper helpt u alvast een eindje op weg met een aantal tricks en trucs.

Ook interessant voor u!