Kennisitem
Download artikel Conclusies uit recente CRM onderzoeken Download

Conclusies uit recente CRM onderzoeken

Back in the days: Conclusies uit CRM onderzoeken in 2009

Back in the days: Conclusies uit CRM onderzoeken in 2009

In januari 2009 werden de uitkomsten van drie verschillende CRM onderzoeken gepresenteerd tijdens een CRM Inspiration van CRM Association NL. De bijzonder interessante hoogtepunten uit de onderzoeken geven inzicht in de ontwikkeling die Customer Relationship Management binnen het bedrijfsleven de afgelopen periode heeft doorgemaakt.

  1. Ruud Alaerds, Managing Partner bij MarketCap presenteerde zijn onderzoek over het gebruik van CRM applicaties dat gehouden is onder bedrijven met meer dan 50 medewerkers. Opvallend was dat de investeringen in CRM de afgelopen 3 jaar zowel binnen de grotere als binnen de kleinere organisaties is geïntensiveerd.
  2. Kobus Smit, onderzoeker en docent bij Hogeschool Utrecht, presenteerde de onderzoeksresultaten die duidelijk maken waar het Nederlandse bedrijfsleven staat als het gaat om CRM vanuit organisatieperspectief.
  3. Tot slot presenteerde Wil Wurtz, directeur van de CRM Association NL, de onderzoeksresultaten van CRM in Nederland - trends 2005 - 2008, dat voor de vierde keer is gehouden onder bedrijven met meer dan 200 medewerkers.

Dit artikel betreft een artikel uit onze archieven. Hoewel gedateerd denken wij dat de inhoud ervan nog steeds waarde toevoegt voor CRM liefhebbers. Bent u benieuwd naar onze actuele visie op dit thema? Neem dan contact op met CRM excellence.

Ook interessant voor u!