Kennisitem
Download artikel Cookies under control Download

Cookies under control

Is het succes van online marketing in gevaar?

Is het succes van online marketing in gevaar?

Het gaat goed met de online marketing business. Consumenten kunnen efficiënter en effectiever bereikt worden met ‘interest-based advertisements’, mede dankzij breedbandinternet, de steeds populairder wordende social media en slimmere technologieën. Het succes hiervan heeft echter ook een discussie omtrent privacy teweeggebracht, welke heeft geleid tot nieuwe EU-regels omtrent het gebruik van cookies.

Halverwege 2011 heeft de Tweede Kamer, naar aanleiding van de nieuwe Europese regels, een wetsvoorstel aangenomen dat betrekking heeft op het gebruik van cookies. Het wetsvoorstel ziet op bescherming van de privacy van internetgebruikers en op de inperking van zogenoemde ‘behavioral targeting’. In deze whitepaper een uitgebreide analyse van het inmiddels aangenomen wetsvoorstel en een overzicht van de gevolgen van de cookiewet. De whitepaper bestaat uit de volgende hoofdstukken:

  • Nieuwe regels voor het gebruik van cookies
  • Voor wie is dit belangrijk?
  • Consequenties
  • Wat kunnen stakeholders doen?
  • 5 FAQ’s

Download de whitepaper
Download de complete whitepaper waarin de door Nederland aangenomen cookiewet wordt belicht en de consequenties ervan voor onder andere stakeholders. Blijf op de hoogte van de Cookie wet op de blog van Solv. Klik hier om naar de blog te gaan.

Let op: Dit is een gearchiveerd artikel. iCustomer brengt graag actuele kennis rondom bij u onder de aandacht. Deze vindt u hieronder.

Actuele kennis