Kennisitem
Download artikel De 9 CRM- & marketing trends van het momentDownload

De 9 CRM- & marketing trends van het moment

Klantrelatiebeheer verder uitdiepen

Gepubliceerd: 29-03-2018Klantrelatiebeheer verder uitdiepen

CRM en marketing weten elkaar steeds beter te vinden. Experts uit het vak hebben zich de afgelopen maanden gebogen over de belangrijkste trends van het moment op het vlak van klantrelatiebeheer en marketing. In deze whitepaper zijn de 9 meest praktisch toepasbare trends voor u op een rij gezet.

Steeds meer marketing automation

Zo is marketing automation een van de trends die gestaag doorzet. Geavanceerde toepassingen in automatisering verdiepen de interactie met de doelgroep steeds verder, met als doel de customer journey beter te ondersteunen. De investeringen in e-mailmarketingstrategieën zullen ook dit jaar flink toenemen, vanwege een veertigvoudig rendement op iedere geïnvesteerde dollar. 

Hypertargeting

Een andere opkomende trend is hypertargeting. Hierbij wordt met een zeer specifieke doelgroep gecommuniceerd middels een combinatie van verschillende digitale platformen rondom een geheel op deze doelgroep afgestemde boodschap. Big data-gestuurde marketing maakt het mogelijk om specifieke klantprofielen te bouwen, waarbij zowel automatisering als de verschillende social kanalen (Social CRM) worden ingezet.

Influencer marketing

Met influencer marketing wordt deze trend voortgezet als verdere integratie van de reeds gebruikte tools. Het doel is hier om een ervaring en een emotionele connectie te realiseren tussen het merk en de (hyper)target doelgroepen. Uiteraard moet hierbij wel relevante content worden afgesteld op de passende kanalen voor de juiste doelgroep. Vanwege de intensiteit van dit type klantenbinding moet influencer marketing niet als een eenmalige campagne met kop en staart worden gezien, maar als een voortgaand proces dat de bovengenoemde trends integreert.

In de whitepaper komen ook 6 andere trends aan bod, waaronder de komst van de General Data Protection Regulation (GDPR) op 25 mei, de opkomst van contentmarketing en CRM, en van mobiel en social media in het CRM-domein. Ook kunt u lezen hoe belangrijk het is voor retentie (klantenbinding) om marketing en sales samen te brengen, alsook tips om op kritieke prestatie-indicatoren (KPI’s) te sturen. De whitepaper sluit af met de 3 grootste sta-in-de-wegs om deze trends goed in te passen in uw bedrijfsvoering.

Ook interessant voor u!