Kennisitem
Download artikel De best fit CRM selectie-aanpak van Metrics & More Download

De best fit CRM selectie-aanpak van Metrics & More

In 10 stappen een CRM aanpak

In 10 stappen een CRM aanpak

Een goede CRM selectie is gebaseerd op de basisprincipes van klantgericht ondernemen, referenties en ervaringen van anderen en op projectmanagement met de principes van Prince2. In zeven stappen wordt de te nemen routes in het CRM selectieproces uiteengezet. De routes verschillen vanwege een al dan niet reeds aanwezige voorkeur voor een CRM pakket.

Deze zeven stappen zijn (voorkeur voor CRM pakket versus nog geen voorkeur):

1. Vaststellen klantdoelen
2. In kaart brengen van commerciële processen
3. Opstellen van een programma van eisen
4. Opstellen Fit Gap Analyse / Opstellen Short-list van pakketten
5. Bedrijfsspecifieke demonstratie met kerngebruikers / Beoordelen van pakketten
6. Opstellen van het contract / Bedrijfsspecifieke demonstratie met kerngebruikers
7. Kiezen van het pakket en opstellen van het contract

In dit door Metrics & More opgestelde ‘Best Fit’ stappenplan wordt een korte en bondige handreiking geboden voor managers en executives, die zich oriënteren op een CRM softwarepakket.

Let op: Dit is een gearchiveerd artikel. iCustomer brengt graag actuele kennis rondom CRM (Customer Relationship Management) bij u onder de aandacht. Deze vindt u hieronder.

Actuele kennis

CRM (Customer Relationship Management): CRM applicaties beheren op de juiste manier

CRM software beheer is een lastige taak. Hoe kan een CRM applicatie goed blijven functioneren waarbij de uitval minimaal is en het vertrouwen verder wordt vergroot? Deze whitepaper geeft handvatten voor het op de juiste manier beheren van uw CRM applicatie. Wilt u als CRM applicatie beheerder ook profiteren van deze handige tips? Lees verder in deze whitepaper en profiteer van de 8 tips.

Lees verder...