Kennisitem
Download artikel De business case van Master Data Management Download

De business case van Master Data Management

Klantgericht ondernemen met MDM

Klantgericht ondernemen met MDM

Wat moet er gedaan worden om het klantbelang echt centraal te stellen? Dit is de hoofdvraag in deze whitepaper. Klantgericht ondernemen en klantloyaliteit zijn termen waar momenteel veel organisaties mee worstelen. De wil om de klant centraal te stellen is er zeker, maar de focus en korte termijn strategie ontbreekt nog. Het Master Data Management plan kan hiervoor een oplossing zijn. Het Master Data Management plan neemt u stap voor stap mee naar een centraal klantbeeld. 

Begin met het einde in gedachten
Voor dat de organisatie ergens geld in wil steken, is het handig om te kijken naar het einddoel. Waarom willen we dit en waar streven we naar? Bij een gesprek met een hypotheekadviseur bij een bank, komt er fysiek een offerte uit. Maar als je kijkt naar de menselijke kant van het gesprek, was er een klik? Was er voldoende tijd? Gun ik jou mijn hypotheek. Dit soort beslissingen doet een klant kiezen voor deze hypotheek of een andere. De menselijke interactie!

Hoe moet het?
Bij het streven naar een effectieve business, is het belangrijk om de keuze te maken die:

  • De klant op korte- en lange termijn bindt en meer om laat zetten
  • De medewerkers in staat stelt om hun werk efficiënt en effectief te doen.
  • Flexibel en pragmatisch is, meebewegen met de organisatiewensen en snel tot het eerste resultaat.

Vooral met nieuwe technieken als cloud-computing, Software-as-a-Service en toenemende processorkracht ontstaan er veel nieuwe mogelijkheden.

De opbrengsten in kaart gebracht

  • Blijf de data analyseren, waar levert de juiste informatie de meest waarde?
  • Niet alles kan in één keer, kies een (kleine) doelgroep om mee van start te gaan.
  • Begin met een specifiek probleem.

Download de whitepaper
Download geheel vrijblijvend de whitepaper over Master Data Management. Deze uitgebreide whitepaper neemt u aan de hand van diverse praktijkcases mee in de wereld van klantgericht ondernemen en klantbelang. Daarnaast staan er in de whitepaper verschillende schema’s waaruit een eigen Business Case opgesteld kan worden.

Let op: Dit is een gearchiveerd artikel. iCustomer brengt graag actuele kennis rondom Klantbeeld bij u onder de aandacht. Deze vindt u hieronder.

Actuele kennis