Kennisitem
Download artikel De customer journey van uw klanten verbeteren Download

De customer journey van uw klanten verbeteren

7 best practices voor de Customer Journey

7 best practices voor de Customer Journey

Wanneer is het de laatste keer geweest dat u een opvallend goede klantervaring heeft meegemaakt. Misschien twijfelde u voordat u antwoord kon geven op deze vraag. Als u vervolgens nadenkt over uw eigen klanten, kan er dan antwoord gegeven worden op dezelfde vraag? Mocht hier ook over getwijfeld worden, dan is het misschien tijd om de customer journey onder de loep te nemen.

The Customer Journey

De journey (of reis) is een combinatie van interacties die de klant met uw bedrijf heeft om uiteindelijk uit te komen bij een transactie. Deze reis vindt plaats op verschillende kanalen en branches. Het uitzoeken van een nieuwe auto, een nieuwe rekening open of de klantenservice bellen voor een technisch probleem zijn allemaal voorbeelden van een reis die de klant af kan leggen.

De 7 best practices

“The customer journey” is geen nieuw concept, maar het kan ervoor zorgen dat het positief bij kan dragen aan de klantervaring van uw organisatie. in de whitepaper wordt dieper ingegaan op de volgende 7 best practices:

  1. Breng de Customer Journey in kaart
  2. Intimiteit met de klant laten groeien
  3. Data contextualiseren
  4. Denk aan je metrics
  5. Denk analytisch
  6. Implementeer standaarden wat betreft gedrag
  7. Vertel je verhaal

Verbeter de reis van uw klanten

In de whitepaper worden deze 7 best practices verder uiteen gezet. Ze bieden de handvaten om een beter inzicht te krijgen in het belang van een goede customer journey. Download de whitepaper en zorg voor verbetering in de journey die uw klanten afleggen.

Let op: Dit is een gearchiveerd artikel. iCustomer brengt graag actuele kennis rondom Klantbeeld Klantgedrag bij u onder de aandacht. Deze vindt u hieronder.

Actuele kennis