Kennisitem
Download artikel From Content Management to Customer Experience Management Download

From Content Management to Customer Experience Management

Content Management voor merkbekendheid

Content Management voor merkbekendheid

Web Content Management (WCM) is een onderwerp wat momenteel bij veel organisaties hoog op de agenda staat. Web Content Management is nodig voor het bereiken van Multichannel Customer Experience. Dit onderzoek gaat dieper in op de noodzaak van content management en het gebruiken van een Content Management Systeem. Een Content Management Systeem maakt het gemakkelijker om content te managen en om te zetten naar een digitale gebruikerservaring.

Enkele resultaten die uit het onderzoek naar voren komen zijn:

  • Slechts 38% van de respondenten zijn het er mee eens dat het Content Management Systeem een toevoeging is voor de digitale merkbekendheid.
  • Het managen van een website is een hel: 44% is het er niet mee eens, een schokkende 27% is het hier mee eens.
  • 63% van de respondenten geloven dat het managen en analyseren van Social Media in een Content Management Systeem moeilijk is.

Merkopbouw in het digitale tijdperk
Content management is één van de belangrijkste onderdelen in het leveren van overtuigende Customer Experience en een belangrijk wapen in het verbeteren van de interactie op digitale platformen.

Bij de vraag wat voor bedrijfsdoelen Content Management bij moet helpen, gaf 87% aan dat het moet helpen bij de verbetering van de gebruikersbetrokkenheid en de klantbetrokkenheid. Daarnaast gaf 87% als antwoord “merkbekendheid door positieve ervaringen”.

Download het rapport
Download dit uitgebreide rapport met verschillende verassende uitkomsten. Het rapport gaat onder andere nog dieper in op:

  • Technologie moet geen barrière zijn.
  • Mobility
  • Geïntegreerde platformen
  • De tablet
  • Social Web Content

Lees verder in het rapport over de bovenstaande onderdelen en doe meer kennis op over Web Content Management en wat het kan betekenen voor uw organisatie.

Let op: Dit is een gearchiveerd artikel. iCustomer brengt graag actuele kennis rondom KlanttevredenheidContent MarketingKlantbeeld Klantgedrag bij u onder de aandacht. Deze vindt u hieronder.

Actuele kennis

Content Marketing: Usability bij contentmarketing inzetten ter voorkoming van conversieproblemen

Het klinkt heel voor de hand liggend, maar veel conversieproblemen ontstaan door gebruiksonvriendelijke userinterfaces. Usability is een belangrijke randvoorwaarde voor het genereren van response. Zou het niet zonde zijn als goed geschreven en aantrekkelijke content uiteindelijk niet gelezen wordt omdat het strand op een gebruiksonvriendelijke website of een onduidelijk conversiepad? Lees in deze whitepaper meer over website, nieuwsbrief, mobile en content usability.

Lees verder...

Content Marketing: Het B2B Marketing Forum

Dit artikel geeft de inzichten weer vanuit het B2B Marketing Forum. Mike Volpe, Nick Southgate en Meta Karagianni zijn de keynote speakers van dit forum. Mike Volpe gaat dieper in op het koopproces van de klant, Nick Southgate gaat dieper in op de toegepaste gedragsverandering en Meta Keragianni gaat verder in op contentmarketing en Social Media. Lees verder over het B2B Marketing Forum.

Lees verder...