Kennisitem
Download artikel Het aanschaffen van een CRM-systeem Download

Het aanschaffen van een CRM-systeem

5 praktische tips voor het kiezen van een CRM-systeem

5 praktische tips voor het kiezen van een CRM-systeem

De juiste CRM-oplossing kiezen is niet altijd even makkelijk. Er moet in één keer de goede keuze gemaakt worden, in verband met de financiële en organisatorische impact. Deze whitepaper geeft organisaties ondersteuning in het maken van deze keuze. Deze whitepaper is deel 2 van de whitepaper serie. Deel 1 ging in op het selecteren van een CRM-systeem, deel 2 gaat verder in op het aanschaffen van een CRM-systeem. De komende delen gaan verder in op het implementeren en gebruiken van een CRM-systeem.

Deel 2 van deze whitepaper serie gaat in op de volgende onderdelen:

  • Geheugenverlies
  • Liever kort dan korting
  • De meetlat voor pakketselecties
  • Maatwerk als smeermiddel
  • Verstandige prijsvorming

De meetlat voor pakketselecties
De demonstraties zijn geweest, offertes zijn binnen en zijn geanalyseerd, het is tijd voor een definitieve keuze. Maar wat als de leden er samen niet uit kunnen komen? Dit is een veel voorkomende situatie. Natuurlijk is het niet wenselijk om vertraging op te lopen, dus de pakketkeuze moet worden gemaakt. Hoe ga je hier mee om als organisatie? Vaak ontbreekt het aan een kader om een beslissing te maken. Lees er meer over in de whitepaper.

Maatwerk als smeermiddel
Een groot deel van al het maatwerk rondom een CRM-pakket wordt kort na de livegang al niet meer gebruikt. Organisaties zetten maatwerk vooral in om de overgang van oud naar nieuw te faciliteren. Dit is vooral om de gebruikers tegemoet te komen. Deze inzet van maatwerk kost ondernemingen veel geld en zet de ROI bij het begin van het project al onder druk. Lees in de whitepaper meer over de inzet van maatwerk als smeermiddel.

Download de whitepaper
Deze whitepaper gaat in op 5 belangrijke aspecten bij het aanschaffen van een CRM-systeem. Deze whitepaper is deel 2 van een vierdelige serie. Heeft u deel 1 gemist? Ga naar deel 1: Het selecteren van een CRM-systeem.

Let op: Dit is een gearchiveerd artikel. iCustomer brengt graag actuele kennis rondom CRM (Customer Relationship Management)CRM strategieCRM implementatieCRM in de praktijk bij u onder de aandacht. Deze vindt u hieronder.

Actuele kennis

CRM (Customer Relationship Management): CRM applicaties beheren op de juiste manier

CRM software beheer is een lastige taak. Hoe kan een CRM applicatie goed blijven functioneren waarbij de uitval minimaal is en het vertrouwen verder wordt vergroot? Deze whitepaper geeft handvatten voor het op de juiste manier beheren van uw CRM applicatie. Wilt u als CRM applicatie beheerder ook profiteren van deze handige tips? Lees verder in deze whitepaper en profiteer van de 8 tips.

Lees verder...

CRM in de praktijk: Is een CRM coach iets voor u?

In de praktijk blijkt dat het inzetten van een CRM-coach een zeer positief effect heeft op het succes van een CRM-project. Niet alleen door de kennis en ervaring wat fouten kan voorkomen, maar ook omdat het de doorlooptijd van een project verkort. Tevens kunnen er makkelijk nieuwe ideeën en ervaringen aan worden gedragen.Is CRM coaching iets voor u? Kom er achter aan de hand van deze checklist.

Lees verder...