Kennisitem
Download artikel Het selecteren van een CRM-systeem Download

Het selecteren van een CRM-systeem

Praktische tips voor het selecteren van een CRM-systeem

Praktische tips voor het selecteren van een CRM-systeem

De keuze voor de juiste CRM-oplossing en de juiste implementatiepartner is geen makkelijke keuze. Als de keuze eenmaal is gemaakt, is deze keuze ook niet meer gemakkelijk terug te draaien. Het selectietraject moet dus in één keer goed verlopen. Dit eerste deel van de serie ‘Blink of Zink’ zal u ondersteunen bij het CRM-proces. De serie van 4 whitepapers zal bestaan uit een serie prikkelende columns over het selecteren, contracteren, implementeren en gebruiken van CRM-systemen. Vaar de juiste CRM-koers en probeer de ijsbergen te vermijden.

Het succesvol samenstellen van het eisen- en wensenpakket
Voor het aanschaffen van een CRM-pakket moet er een pakket van eisen en wensen worden samengesteld. Het is tijd voor een nieuwe aanpak. Bepaal de eisen en wensen op directieniveau, waardoor er een overzichtelijke lijst met alleen de hoofdzaken beschreven staan. Door medewerkers en afdelingen erbij te betrekken is de kans op een te zwaar pakket, onnodig maatwerk, lange implementaties en dus ook hogere kosten erg groot.

Verkort de shortlist voor CRM-selectie
Elke organisatie wil graag een korte terugverdientijd op een investering in een CRM-systeem. Tijdens de selectiefase worden er toch nog wel veel fouten gemaakt waardoor de korte terugverdientijd onder druk komt te staan. Dit terwijl de implementatie nog niet eens van start is gegaan. Wat zijn de vijf belangrijkste keuzecriteria op directieniveau? Lees er meer over in de volledige whitepaper.

Kiezen voor een leverancier of sparringpartner?
Aan wat voor soort aanbieder heeft uw organisatie behoefte? Een aanbieder die het CRM-pakket installeert, de functies aanleren en weer vertrekken? Of een aanbieder die gaat voor het verbeteren van de bestaande processen en werkt naar het oplossen van de knelpunten? Kiest u voor een leverancier of sparringpartner? Lees er meer over in de whitepaper.

De whitepaper
Meer te weten komen over het selecteren van een CRM-systeem? De whitepaper gaat dieper in op een aantal simpele tips voor het selecteren van het juiste CRM-systeem voor uw organisatie. Lees ook deel 2: Het aanschaffen van een CRM-systeem

Let op: Dit is een gearchiveerd artikel. iCustomer brengt graag actuele kennis rondom CRM strategieCRM in de praktijkKlantbeeld bij u onder de aandacht. Deze vindt u hieronder.

Actuele kennis

CRM in de praktijk: CRM applicaties beheren op de juiste manier

CRM software beheer is een lastige taak. Hoe kan een CRM applicatie goed blijven functioneren waarbij de uitval minimaal is en het vertrouwen verder wordt vergroot? Deze whitepaper geeft handvatten voor het op de juiste manier beheren van uw CRM applicatie. Wilt u als CRM applicatie beheerder ook profiteren van deze handige tips? Lees verder in deze whitepaper en profiteer van de 8 tips.

Lees verder...

CRM in de praktijk: Is een CRM coach iets voor u?

In de praktijk blijkt dat het inzetten van een CRM-coach een zeer positief effect heeft op het succes van een CRM-project. Niet alleen door de kennis en ervaring wat fouten kan voorkomen, maar ook omdat het de doorlooptijd van een project verkort. Tevens kunnen er makkelijk nieuwe ideeën en ervaringen aan worden gedragen.Is CRM coaching iets voor u? Kom er achter aan de hand van deze checklist.

Lees verder...