Kennisitem
Download artikel Marketingstrategie in de digitale wereld Download

Marketingstrategie in de digitale wereld

De klant bereiken 2.0

De klant bereiken 2.0

Bij vorige generaties consumenten werden reclameboodschappen nog bedacht door marketeers die met stereotypen werkten. Tegenwoordig zijn de marketeers niet meer de drijvende kracht achter campagnes, maar de consument zelf. Hoe ziet marketing er in de huidige digitale wereld uit en hoe weet u klanten te bereiken?

Marketeer moet mee veranderen met de klant

Tegenwoordig kunnen oude marketingmodellen in de prullenbak omdat de customer journey niet meer lineair verloopt. De koopbeslissing verloopt via contactmomenten met verschillende digitale en offline kanalen. Recensies op internet, aanbevelingen van vrienden en kennissen en ervaringen met een merk bepalen voor het grootste gedeelte de aankoop. Omdat consumenten anders tot aanschaf overgaan, moeten marketeers ook op een andere manier proberen klanten te beïnvloeden.

Marketingstrategie vraagt om nieuwe benadering

Daar hoort een nieuwe strategie bij die aansluit op de nieuwe digitale werkelijkheid. Door de komst van onder andere sociale media is het zaak om door de ruis goed te luisteren naar de klantwens en boodschappen aan te passen aan die klantwens. Daarna is het een kwestie van het analyseren en anticiperen en data om te zetten in actie. Sommige bedrijven zijn hier erg succesvol in, anderen slaan de plank mis. Wat goed en minder gaat, leest u aan de hand van enkele aansprekende voorbeelden.

De juiste content in het juiste kanaal

Big data kan ook uw marketingstrategie helpen om succesvoller te worden en op een moderne manier in te spelen op die nieuwe, veeleisende klant van vandaag de dag. Hoe doet u dat en hoe plaatst u content die resoneert bij uw doelgroep in het juiste kanaal? Zet u sociale media in en maakt u al gebruik van analytics? Hoe u dat doet en meer leest u in de whitepaper Digital Marketing Are You Ready to Go Agile?

Let op: Dit is een gearchiveerd artikel. iCustomer brengt graag actuele kennis rondom StategieKlantgerichtOnline Marketing bij u onder de aandacht. Deze vindt u hieronder.

Actuele kennis

Stategie: Succes Meten van Content Marketing

Het succes van een online content marketing initiatief is op vele manieren te meten. Het is wel handig om te weten wat er gemeten moet worden. Hiervoor is het van belang om KPI’s te definiëren voor het meten van de prestatie van een content marketing proces. Door op deze KPI’s te sturen kan de performance sterk worden verbeterd. Deze whitepaper gaat dieper in op het sturen op conversie en KPI’s bij content marketing initiatieven.

Lees verder...

Online Marketing: Van websitebezoek naar warme leads: 9 voordelen

Het aanbod van online content is groot. Dit maakt het voor de geïnteresseerde partij steeds lastiger om te kiezen welke content ze bekijken en downloaden. Als aanbieder van deze content wil u hier natuurlijk zo goed mogelijk op inspelen. Om dit te doen moet u er achter komen wie uw websitebezoeker is en wat zijn gedrag is op uw site. In deze whitepaper komen 9 voordelen naar voren waarom het goed is om inzicht te krijgen in uw websitebezoek. Lees snel verder en doe uw voordeel.

Lees verder...