Kennisitem
Download artikel Predictive marketing voor real-time inzichten Download

Predictive marketing voor real-time inzichten

Anticipeer op klantbehoeften

Gepubliceerd: 16-08-2017Anticipeer op klantbehoeften

Big data betekent niet dat u zoveel mogelijk data moet opslaan. U wilt real-time actie kunnen ondernemen als de data dit aangeeft. Direct na de big datarevolutie werd de volgende term in marketingland geïntroduceerd: Predictive Marketing of ook wel voorspellende marketing. Hiermee kunt u  in real-time reageren op de behoeften van consumenten of de behoeften zelfs voor zijn. EBG heeft samen met SAS de workshops Predictive Analytics for Marketing opgezet. Deze whitepaper is een samenvatting van de resultaten uit deze serie van 4 workshops.

Waarom voorspellende marketing gebruiken?

Er zijn kunnen veel redenen zijn om voorspellende marketing te gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan het contextualiseren van berichten, het personaliseren van productaanbiedingen of het behouden van klanten. Uiteindelijk is het doel voor veel organisaties hetzelfde: het verbeteren van de verwerking van klantdata en dit omzetten naar waardevolle inzichten voor de organisatie. Deze transformatie kan de marketingafdeling niet alleen.

Het delen van best practices en valkuilen

Tijdens deze workshops kwamen ruim 40 beslissers op het gebied van marketing, e-commerce, data en digitaal bij elkaar. De deelnemers deelden hun best practices en valkuilen op de weg naar predictive marketing. Hieronder vindt u een overzicht van hoofdstukken die behandeld worden in dit rapport:

  1. Welke data helpt u te anticiperen op klantbehoeften?
  2. Hoe kunt u uw voordeel doen met voorspellende tools op het gebied van klantrelaties?
  3. Hoe kunt u uw multichannel-strategie optimaliseren met voorspellende analyses?
  4. Welke datarapportages stimuleren de creativiteit van uw marketingteam?

Elk hoofdstuk bevat een interview met een van de deelnemers en een samenvatting van de workshop die gehouden is over dit onderwerp. Nieuwsgierig geworden? Lees in de whitepaper het volledige verslag over de workshops en de diepte-interviews.

Ook interessant voor u!