Kennisitem
Download artikel Start vandaag met uw Integraal Klantbeeld Download

Start vandaag met uw Integraal Klantbeeld

Handboek voor het opzetten van een integraal klantbeeld

Handboek voor het opzetten van een integraal klantbeeld

Tegenwoordig wordt het woord klant weer veelvuldig in directiekamers genoemd. Dat is terecht want uiteindelijk draait de organisatie erom het leven van de klanten eenvoudiger en prettiger te maken. Maar praten over klanten is niet voldoende. Om de klanten optimaal te kunnen helpen, moet het bedrijf een helder beeld van de klanten realiseren.

Deze whitepaper helpt een bedrijf om in drie maanden tijd en met een helder stappenplan een integraal klantbeeld neer te zetten, waarmee klanten nog beter bedient kunnen worden.

  • Stap 1: Bepaal je einddoel in drie dagen
    Voor een goed klantbeeld is de belangrijkste eerste stap: Het bepalen van het doel. De eerste stap is erop gericht om zeker te zijn dat het bedrijf een daadwerkelijk probleem oplost.
  • Stap 2: Bepaal haalbaarheid in drie weken
    De tweede stap gaat over de mogelijkheid of onmogelijkheid om dit ook daadwerkelijk te doen. Sommige informatie in moeilijker te verkrijgen dan andere.
     
  • Stap 3: Uw eerste integraal klantbeeld in 3 maanden
    • Het op orde krijgen van de stamgegevens van klanten
    • Het op orde houden: Batch of real-time integraties realiseren met de belangrijkste bronnen.
    • Het centraal beschikbaar stellen van deze gegevens, bijvoorbeeld middels een portaal

Download geheel vrijblijvend de whitepaper over Integraal Klantbeeld waarin dieper wordt ingegaan op de drie bovenstaande stappen. Daarnaast komen de voordelen van Integraal Klantbeeld naar voren.

Let op: Dit is een gearchiveerd artikel. iCustomer brengt graag actuele kennis rondom Data ManagementKlantbeeld bij u onder de aandacht. Deze vindt u hieronder.

Actuele kennis

Data Management: Datakwaliteit biedt kansen voor de ATP branche

Wat zijn de kansen voor de organisatie bij een goede datakwaliteit? Bij slechte datakwaliteit in de organisatie, wat kunnen we doen ter verbetering? Bij een klantgerichte onderneming mag een slechte datakwaliteit eigenlijk niet meer ontbreken. Een goede datakwaliteit biedt nieuwe kansen als een uitstekende basis voor de dienstverlening. Een dienstverlening die aansluit bij de situatie en wensen van uw klanten. Lees meer over datakwaliteit in de whitepaper!

Lees verder...