Kennisitem
Download artikel Succesvol Klantmanagement Download

Succesvol Klantmanagement

Het effect van goede klantervaringen

Het effect van goede klantervaringen

Hoe zorgt u ervoor een klant voor u te winnen en te behouden? Door de klant zich ervan te laten overtuigen dat hij de beste koop bij u doet en de beste service van u verwacht. Beste moet u lezen als datgene dat de klant het meeste aanspreekt. De beste koop en de beste service is dus ter beoordeling van de klant. U kunt dat vertellen, uiteraard zult u dat ook doen, maar de ervaring van de klant met u zorgt voor de kwalificatie "beste".

De ervaring die een klant met u heeft, dat bepaalt of u te maken heeft met een trouwe klant waaraan u op korte en lange termijn uw boterham mee verdient. U zult moeten investeren in de klantkennis zodat u hem de ervaring kunt geven die hem comfort en gemak geeft. De klant geeft ook iets terug, hij geeft steeds meer van zichzelf bloot. Hoe langer de relatie duurt, des te beter leert u de klant kennen en de klant u.

Lees in dit artikel verder over:

  • Het effect van goede klantervaringen
  • De wijze waarop u een goede klantervaringen kunt realiseren

Ook interessant voor u!