Kennisitem
Download artikel Thuisbezorgservice flexibel maken voor meer klanten en winst Download

Thuisbezorgservice flexibel maken voor meer klanten en winst

Zo onderscheidt u zich van uw concurrenten

Zo onderscheidt u zich van uw concurrenten

Het thuis afleveren van online gekochte producten is een service die niet meer weg te denken is uit het huidige retail-landschap. Omdat veel klanten deze service en gemak zo belangrijk vinden, is dit vaak een reden om te kiezen voor een webwinkel die dit goed op orde heeft. Lees hier hoe u uw thuisbezorgservice verbetert en daarmee uw omzet en winst kunt verhogen.

Hoe wil uw klant het liefste winkelen?

Als retailer moet u uzelf continu de vraag stellen: waarom zou een klant nu juist bij mij willen winkelen? Niet alleen het aanbod van producten en de prijs zijn belangrijk, maar ook service en bezorging zijn onlosmakelijk verbonden met de aankoopbeslissing. Winkeliers moeten zich bewust zijn van de behoeften van de consument, en hierop inspelen in de hele winkelervaring en het bestelproces. Het heeft geen zin daar pas bij de kassa over te beginnen. Wilt u potentiële klanten over de streep trekken met uw goede service? Maak ze er dan zo vroeg mogelijk in het aankoopproces van bewust.

Thuisbezorgservice 2.0 geeft keuze in bezorgmomenten

Verreweg de meeste retailers leveren nog steeds alleen maar via vaste leveringsschema’s, meestal tijdens kantooruren. Ook al is flexibel bezorgen een investering, toch heeft een aantal webwinkels hun klantenbestand en omzet al zien stijgen dankzij het afstemmen van het thuisbezorgmoment op de wens van de klant. 

Maak uw onderneming klaar voor de 24-uurs economie

Het internet is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. Juist dat vinden online shoppers het handige eraan. Om ervoor te zorgen dat de complete winkelervaring aansluit bij deze 24-uurs economie, kunnen de thuisbeleving van de klant en de bezorgmomenten niet gebonden blijven aan ‘kantoortijden’. Download de whitepaper Thuisbezorging voor retailers: meer omzet, minder kosten en zet de eerste stap naar flexibele thuisbezorging voor meer tevreden klanten en winst.

Let op: Dit is een gearchiveerd artikel. iCustomer brengt graag actuele kennis rondom bij u onder de aandacht. Deze vindt u hieronder.

Actuele kennis