Kennisitem
Download artikel Van websitebezoek naar warme leads: 9 voordelen Download

Van websitebezoek naar warme leads: 9 voordelen

Welke aanpak past het beste bij uw doelgroep?

Gepubliceerd: 29-08-2017Welke aanpak past het beste bij uw doelgroep?

Het online aanbod van content is groot. Dit maakt de geïnteresseerde partij steeds kritischer op welke content ze daadwerkelijk gaan downloaden. Doordat het aanbod van nieuwe content alsmaar blijft groeien is het erg belangrijk om de juiste doelgroep te bereiken en als organisatie onderscheidend te blijven. Wie is uw websitebezoeker en wat is zijn gedrag op uw site? Een antwoord op deze vragen kan u helpen om gerichte en relevante content aan te bieden. Dit wekt niet alleen direct de interesse van de doelgroep, ook het concurrerende vermogen van de organisatie zal blijven stijgen.

Welke aanpak sluit het beste aan bij het aankoopproces van uw doelgroep?

Deze whitepaper beschrijft 9 voordelen die meer inzicht in uw gebruikers en hun gedrag met zich mee brengt. Daarnaast komt naar voren wat voor positieve invloed dit heeft op uw marketingbudget. Inzicht in (online) behoeftes kunnen verkregen worden aan de hand van een zogenaamde IP-marketingtool. In deze whitepaper maken ze gebruik van SalesFeed, een online tool dat inzicht geeft in uw websitebezoek en hun gedrag. We lichten alvast een tipje van de sluier met de eerste 3 voordelen:

1.      Herkenning

Zou het niet super zijn als u precies weet waar uw potentiële en bestaande klanten interesse in hebben? Wellicht bezoekt een bestaande klant uw website met een ander doel dan de dienst die ze momenteel afnemen. Deze informatie kunt u weer meenemen in een persoonlijk gesprek. SalesFeed is in staat om ongeveer 50% tot 75% van uw websitebezoek te identificeren.

2.      Inzicht in het gedrag

Door het zoekgedrag van uw websitebezoekers te analyseren heeft u meteen inzicht in de behoeften en interesses. Is het een diepgaande interesse of eenmalig? Hoe vaak bezoeken ze uw website en waar kijken ze naar? Met deze inzichten kunt u bepalen of er koopsignalen zijn.

3.      Warme acquisitie

Hoe meer relevante informatie beschikbaar is, hoe warmer de lead. U hoeft niet meer koud te bellen en de klant voelt zich beter begrepen omdat u de juiste invalshoek al weet. De (potentiële) klant wordt direct voorzien in zijn behoeften.

9 voordelen bij meer zicht op uw websitebezoek

Wilt u ook beter aansluiten op de behoeften van uw klanten? Ga direct aan de slag met de 9 voordelen uit deze whitepaper en krijg meer zicht op uw websitebezoek.

Ook interessant voor u!