Kennisitem
Download artikel Visuele analytics: de nieuwe marketing realiteit Download

Visuele analytics: de nieuwe marketing realiteit

Maak uw data visueel

Gepubliceerd: 08-08-2017Maak uw data visueel

Het zijn uitdagende tijden voor organisaties en hun marketingafdelingen. Alles wordt digitaal en nieuwe technologieën als IoT en NFC (near field communication) staan voor de deur. Data is de aanjager van de snelheid waarmee de wereld van nu aan het veranderen is. Veel organisaties vinden het toch lastig om de overstap te maken naar datagedreven marketing. Visuele analytics kunnen daarbij helpen.

Maak uw analytics visueel

Technologie heeft ervoor gezorgd dat de wereld van marketeers flink is veranderd de afgelopen jaren. Om ervoor te zorgen dat marketeers het overzicht niet kwijtraken en toegang hebben tot alle relevante data, is het gebruik van visuele analytics een verstandige stap voorwaarts. Een aantal voordelen van het visueel maken van analytics zijn:

  • Visueel maken van data maakt gegevens overzichtelijk.
  • Campagneresultaten zijn eenvoudig te monitoren en optimalisaties kunnen continu uitgevoerd worden
  • Wanneer marketing campagnes effectiever en efficiënter zijn, betekent dit dat de kosten laag gehouden kunnen worden.
  • Door tests en het onderzoeken van nieuwe doelgroepen, worden segmenten en markten sneller ontdekt

De technologische en de menselijke kant

Marketing en visuele analytics zorgen voor 2 kanten van dezelfde munt: de technologische kant en de menselijke kant. In bijna alle aspecten van marketing is technologie terug te vinden, maar het is zeker nog een menselijke business. In deze whitepaper wordt dieper ingegaan op deze 2 kanten en wat visuele analytics voor uw organisatie kunnen betekenen. Zonder analytics is er geen marketing en door het visueel te maken wordt ook u een “smart marketeer”.

Ook interessant voor u!