Management en strategie in CRM

De rubriek Management en Strategie gaat in op de verschillende aspecten die spelen in de strategie en het management. Management en strategie werken samen met elkaar. Meestal bepaalt het management de strategie voor de organisatie. Het inrichten van de strategie en daarmee het doel van de organisatie.

Uitgelicht: 

Klantgericht ondernemen: wat zijn de vervolgstappen?

 
Toegevoegde waarde leveren voor de klant gratis downloaden

Het aanschaffen van een CRM-systeem ter verbetering van de klantgerichtheid is een goede eerste stap. Maar hoe gaat u de vervolgstappen zetten? CRM moet ook nog geïntegreerd worden in de processen, het organisatiemodel en de service die u levert tijdens de klantreis. Hoe u dit kunt gaan doen leest u in deze whitepaper.

Lees verder Gratis downloaden
 

Adverteren op LinkedIn: 4 mogelijkheden

Adverteren op LinkedIn: 4 mogelijkheden

Het is voor organisaties steeds belangrijker om op te vallen tussen de vele aanbieders. Maar met alleen interessante content komt u er niet. Adverteren via verschillende online kanalen zou een optie voor u kunnen zijn. In de B2B-sector is LinkedIn een belangrijke speler. Maar hoe richt u het in en bereikt u de beoogde doelgroep? Haal meer uit adverteren op LinkedIn. Deze whitepaper gaat in op 4 LinkedIn mogelijkheden die uw marketingcampagne een boost kunnen geven.

Lees verderGratis downloaden

9 tips om te voorkomen dat ICT-projecten mislukken

9 tips om te voorkomen dat ICT-projecten mislukken

ICT-projecten kosten veel tijd en geld. Bij de lancering is iedereen ervan overtuigd dat het een succes zal worden. Vaak blijkt na een paar maanden dat niemand gebruik maakt van de oplossing. Veel ICT-projecten mislukken helaas vanwege een lage gebruikersadoptie. In deze whitepaper komen 9 handige tips aan bod om het gebruik van Skype for Business aan te moedigen.

Lees verderGratis downloaden

Klantgerichtheid verbeteren met analytics

Klantgerichtheid verbeteren met analytics

Wanneer klanten op zoek zijn naar een product, kunnen ze via internet alle informatie vinden die ze nodig hebben. Klanten vergelijken daardoor uw bedrijf gemakkelijk met uw concurrentie. Om klanten te behouden, is het cruciaal dat bij uw bedrijf klantgerichtheid bovenaan de agenda staat.

Lees verderGratis downloaden

Klantgericht ondernemen: wat zijn de vervolgstappen?

Klantgericht ondernemen: wat zijn de vervolgstappen?

Het aanschaffen van een CRM-systeem ter verbetering van de klantgerichtheid is een goede eerste stap. Maar hoe gaat u de vervolgstappen zetten? CRM moet ook nog geïntegreerd worden in de processen, het organisatiemodel en de service die u levert tijdens de klantreis. Hoe u dit kunt gaan doen leest u in deze whitepaper.

Lees verderGratis downloaden

Wat is het ideale traject van lead naar order?

Wat is het ideale traject van lead naar order?

Wat zijn de B2B leadgeneratie uitdagingen? De Nationale Benchmark B2B leadgeneratie gaat dieper in op deze vraag. Wat kunnen succesvolle bedrijven beter als het gaat om B2B leadgeneratie en wat kunnen andere organisaties hiervan leren? Lees meer over de uitgebreide resultaten van het onderzoek in het volledige onderzoeksrapport. Ga aan de slag met leadgeneratie en ga van lead naar order in 2016.

Lees verderGratis downloaden

Sneak Preview: wat doen succesvolle B2B-bedrijven beter?

Sneak Preview: wat doen succesvolle B2B-bedrijven beter?

Een sneak preview van het Nationale B2B-leadgeneratie Benchmark? Dit artikel gaat in op een aantal voorlopige resultaten van het onderzoek. De vraag die centraal staat in het onderzoek is: Wat doen succesvolle bedrijven beter als het gaat om New Business? Nieuwsgierig geworden naar de onderzoeksresultaten van het onderzoek? Lees dit artikel en krijg alvast een sneak preview van de onderzoeksresultaten.

Lees verderGratis downloaden

Mobiele marketing in het B2B-speelveld

Mobiele marketing in het B2B-speelveld

De kansen van mobiele marketing voor B2B nemen verder toe doordat mobiele apparaten niet langer gadgets zijn. Tablet en smartphone worden steeds vaker zakelijk gebruikt door de komst van bijvoorbeeld business intelligence en CRM toepassingen van mobiel. Daardoor zijn de kansen van mobiele marketing in de B2B markt aanzienlijk toegenomen.

Lees verderGratis downloaden

Handige lijst voor de marketeer

Handige lijst voor de marketeer

Voor de marketeer kan het organiseren van een webinar een klus zijn die aardig wat tijd kost. Er moet namelijk behoorlijk wat geregeld worden. Denk aan het vastleggen van een spreker maar ook aan de promotie van de webinar. De checklist webinar organiseren helpt de marketeer bij het organiseren van een webinar door een aantal punten op een rij te zetten. Zo kan er niks meer worden vergeten.

Lees verderGratis downloaden

Het samenspel van owned, earned en paid media

Het samenspel van owned, earned en paid media

Owned media, earned media en paid media zijn drie verschillende soorten media die in de ideale communicatiestrategie alle drie een plek hebben. Kanalen waar de organisatie zelf de regie over heeft zijn de owned media. De kanalen waar anderen de boodschap van de organisatie delen zijn de earned. Ingekochte media wordt paid media genoemd. In de ideale communicatiestrategie is een samenspel van media nodig waarbij een verschuiving naar owned media gewenst is.

Lees verderGratis downloaden

CRM gebruiksgemak waarborgen met Super Users

CRM gebruiksgemak waarborgen met Super Users

Snel CRM aanpassingen maken. Of het nu gaat om een rapportage, worksflow of een extra knop op het scherm, een super user kan hiervoor ingezet worden. Wat is een super user precies en hoe kan een super user ingezet worden om het CRM gebruiksgemak te verbeteren? Lees in deze whitepaper alles over de super user op het gebied van CRM.

Lees verderGratis downloaden

CRM: wat is het eigenlijk?

CRM: wat is het eigenlijk?

CRM wordt door elke organisatie gebruikt, maar voor wie is CRM bedoeld? Wat zijn belangrijke componenten voor succes en wat zijn veel voorkomende CRM-valkuilen? Elke organisatie heeft CRM: stilstaan of doorontwikkelen? Lees in deze whitepaper meer over klantgericht werken én denken.

Lees verderGratis downloaden

Investeer in duurzame klantrelaties voor de toekomst

Investeer in duurzame klantrelaties voor de toekomst

Met het juiste online platform kan een klantgerichte toekomstvisie sneller tot stand komen. Dit zou het online platform Sjoerd kunnen zijn. Sjoerd kan dienen als een verbindende schakel met de techniek. Investeer in duurzame klantrelaties en werk met ‘personal advisor’ Sjoerd. Lees meer over Sjoerd en de mogelijkheden in deze whitepaper.

Lees verderGratis downloaden

De regie weer in handen met de Personal Advisor

De regie weer in handen met de Personal Advisor

Vergelijkssites van verzekeringen spelen in op recente ontwikkelingen en trends, waarbij de klant steeds meer zelf wilt doen, keuzevrijheid wilt hebben. Maar krijgt die klant eigenlijk wel het best passende aanbod? De invloed van de intermediair wordt steeds minder en de vraag rijst: bestaat er een manier om als intermediair invloed te krijgen op het verzekeringsgedrag van de klant en deze weer aan zich te binden?

Lees verderGratis downloaden

Duurzaam ondernemen loont!

Duurzaam ondernemen loont!

Duurzaam ondernemen is geen vraag meer, maar de praktijk. Het is een welbekend onderwerp waar elke organisatie op zijn tijd mee te maken krijgt. In alles wat we doen is duurzaamheid een voorwaarde. Met duurzaam ondernemen is investeren een must, maar hoe zorg je ervoor dat deze investering een concrete bijdrage levert aan de organisatie? Lees deze uitgebreide whitepaper!

Lees verderGratis downloaden

10 tips voor een hoge gebruikersadoptie

10 tips voor een hoge gebruikersadoptie

Niet iedere organisatie die investeert in CRM is daar even succesvol mee en kampt met een lage gebruikersadoptie. Wat is de reden van een lage gebruikersadoptie en hoe kan je de gebruikersadoptie verhogen? In deze whitepaper komen de belangrijkste facetten aanbod die de adoptie van een CRM project kunnen beïnvloeden. Download de volledige whitepaper en lees meer over de 10 tips voor een hoge gebruikersadoptie.

Lees verderGratis downloaden

Succes Meten van Content Marketing

Succes Meten van Content Marketing

Het succes van een online content marketing initiatief is op vele manieren te meten. Het is wel handig om te weten wat er gemeten moet worden. Hiervoor is het van belang om KPI’s te definiëren voor het meten van de prestatie van een content marketing proces. Door op deze KPI’s te sturen kan de performance sterk worden verbeterd. Deze whitepaper gaat dieper in op het sturen op conversie en KPI’s bij content marketing initiatieven.

Lees verderGratis downloaden

De selectie van CRM software

De selectie van CRM software

De keuze van de juiste CRM software kan met een aantal uitdagingen komen. Natuurlijk zijn er een aantal variabelen waar het aan moet voldoen en is er voldoende informatie te vinden op het internet, maar ben je hiermee in staat om de juiste CRM software te kiezen? Weet je hiermee of de software ook goed te implementeren is? Lees in deze whitepaper meer over de 7 CRM pijlers bij de keuze van de juiste CRM software.

Lees verderGratis downloaden

De CRM Coach als sparringpartner

De CRM Coach als sparringpartner

Een CRM Coach is voor veel bedrijven een vereiste wanneer zij zich bezig willen houden met CRM projecten. Veel bedrijven missen de benodigde kennis van CRM om CRM Projecten tot een goed einde te kunnen brengen. Bij de implementatie van CRM worden verschillende stadia onderkend. De CRM Coach kan in ieder stadium een toegevoegde waarde bieden.

Lees verderGratis downloaden

Uw coach voor klantgericht ondernemen binnen de ATP branche

Uw coach voor klantgericht ondernemen binnen de ATP branche

Klantgericht ondernemen is een onderwerp wat bij steeds meer organisaties aan de orde komt. Hoe pak je klantgericht ondernemen goed aan? Gebruik maken van een coach bij het bereiken van uw doel bij klantgericht ondernemen is nog helemaal geen slecht idee. Waarbij kan een coach ondersteunen tijdens de ontwikkeling van klantgericht ondernemen? Lees snel verder en kom achter de belangrijkheid van een coach tijdens klantgericht ondernemen.

Lees verderGratis downloaden

Het B2B Marketing Forum

Het B2B Marketing Forum

Dit artikel geeft de inzichten weer vanuit het B2B Marketing Forum. Mike Volpe, Nick Southgate en Meta Karagianni zijn de keynote speakers van dit forum. Mike Volpe gaat dieper in op het koopproces van de klant, Nick Southgate gaat dieper in op de toegepaste gedragsverandering en Meta Keragianni gaat verder in op contentmarketing en Social Media. Lees verder over het B2B Marketing Forum.

Lees verderGratis downloaden

CRM is een veranderingstraject

CRM is een veranderingstraject

Een verandering in de CRM strategie is niet altijd een succes. Hoe kan dit in de toekomst veranderen? Dit artikel gaat dieper in op het CRM Status Model. Hiermee kunnen organisaties vooraf bepalen op welke fronten hun organisatie additionele hulp nodig heeft als het gaat om het veranderingsproces rondom CRM. Lees meer over dit onderwerp in de whitepaper.

Lees verderGratis downloaden

Een nieuwe commerciële stratigie

Een nieuwe commerciële stratigie

Process to Order (P2O) is een belangrijk onderdeel in de nieuwe Sales- en Demand Creation-organisatie. Om hier aan te werken zijn er drie verschillende workshops opgezet. Lees in de klantcase meer over de opzet van de workshops en wat de resultaten waren die er uit zijn gekomen.

Lees verderGratis downloaden

5 Essentials voor klantgerichte efficiency in de ATP branche

5 Essentials voor klantgerichte efficiency in de ATP branche

Klantgericht ondernemen is iets waar elke onderneming mee bezig is. De klant is tenslotte erg belangrijk binnen een onderneming. Klantgericht ondernemen is zowel voor de klant als de onderneming een belangrijk onderdeel. Dit is geen nieuws voor ondernemers, maar waarom is klantgericht ondernemen dan toch zo moeilijk? Lees in dit artikel meer over de 5 bepalende essentials voor renderend klantgericht ondernemen in de ATP branche.

Lees verderGratis downloaden

Herkennen, managen en waarderen van weerstand tijdens verandertrajecten

Herkennen, managen en waarderen van weerstand tijdens verandertrajecten

Waar komt weerstand vandaan en wat is het eigenlijk? Hoe leer je weerstand te waarderen en hoe ga je er mee om? Dit alles zijn vragen die aan bod komen in dit artikel. Weerstand is niet altijd een negatief iets. Weerstand kan ook positieve onderdelen hebben. Weerstand werpt een scherpe blik op de organisatie en mensen blijven scherp. Meer te weten komen over weerstand? Lees meer over de belangrijkste aanleidingen voor weerstand.

Lees verderGratis downloaden

Competenties klantgericht ondernemen

Competenties klantgericht ondernemen

Een goede klantervaring levert op de lange termijn tot een hogere winst. Hoe kan je dit bereiken? Stel de klant centraal in de hele klantcontactoperatie. Wat moet er veranderen in de organisatie om een omnichannel klantervaring te kunnen bieden? Lees er meer over in de volledige whitepaper!

Lees verderGratis downloaden

Beheer van CRM-applicaties

Beheer van CRM-applicaties

Wat komt er allemaal kijken bij het beheren van een CRM-applicatie? Om een CRM-applicatie goed te kunnen beheren als een CRM beheerorganisatie, spelen er altijd een aantal vragen. Wie wordt de eigenaar van de eigenaar van CRM? Hoe wordt omgegaan met nieuwe medewerkers? Op welke wijze worden nieuwe ideeën verzameld? Dit zijn nog maar een paar van de vragen. Lees in de whitepaper alle aspecten die aan de orde komen bij een CRM beheerorganisatie.

Lees verderGratis downloaden

Klantbeleving als concurrerend vermogen

Klantbeleving als concurrerend vermogen

Hoe krijg je een goede concurrentiepositie? Informatie inwinnen over een bedrijf gaat steeds makkelijker. Het vergelijken van aanbiedingen en door middel van referenties de voor- en nadelen van de verschillende leveranciers onderzoeken. Hierdoor is het nog meer van belang om je als organisatie te onderscheiden van de concurrentie. Lees meer over het creëren van buitengewone klantbeleving in deze whitepaper.

Lees verderGratis downloaden

Succesvol Klantmanagement

Succesvol Klantmanagement

De klant winnen en behouden? De klant moet zich laten overtuigen dat hij de beste koop bij u doet en de beste service krijgt. De klant beoordeeld de service en de koop, maar hoe krijgt u de stempel "beste"? Dit alles heeft te maken met (succesvol) klantmanagement. Lees er meer over in deze whitepaper.

Lees verderGratis downloaden

Conclusies uit recente CRM onderzoeken

Conclusies uit recente CRM onderzoeken

Tijdens CRM Inspiration van CRM Association NL werden de uitkomsten van drie verschillende CRM onderzoeken gepresenteerd. Centraal in dit onderzoek staan de ontwikkelingen die Customer Relationship Management binnen het bedrijfsleven heeft meegemaakt. Lees verder in dit onderzoek over de diverse uitkomsten die naar voren zijn gekomen.

Lees verderGratis downloaden

Training en CRM: een twee-eenheid

Training en CRM: een twee-eenheid

Wat is de reden dat begeleiding van medewerkers in een CRM project vaak een sluitpost zijn? Lees in dit artikel tips voor training in een CRM strategie. Dit artikel neemt u mee in 5 verschillende en handige tips. Met als eerste tip: zorg dat de onderwerpen daadwerkelijk in de training geadresseerd worden (strategie, processen, rapportage, voordeel voor de specifieke medewerker in zijn dagelijkse werkzaamheden).

Lees verderGratis downloaden

ROI van CRM is niet te berekeken! Of toch wel?

ROI van CRM is niet te berekeken! Of toch wel?

Moet een organisatie investeren in CRM? Wat levert het op om te investeren in CRM? Wat krijgt een onderneming extra? Dit zijn allemaal vragen waar een onderneming mee bezig is. Deze paper biedt handvatten voor een snelle en pragmatische inventarisatie van de toegevoegde waarde van CRM voor u en uw organisatie.

Lees verderGratis downloaden

De Klant is Altijd Koning

De Klant is Altijd Koning

Is de klant altijd koning? Ja! Organisaties kunnen alleen overleven door de verwachtingen van de klant te overtreffen. Kruip in de huid van de klant en ontdek wat de wensen van de klant zijn. Klantcontact is erg belangrijk, altijd vriendelijk zijn en probeer de klant zo goed mogelijk te begrijpen. Meer te weten komen hoe klanttevredenheid bij kan dragen aan de winstgevendheid? Lees er meer over in deze whitepaper.

Lees verderGratis downloaden

The CEO's agenda on Strategic Customers

The CEO's agenda on Strategic Customers

Steeds meer organisaties beseffen dat er veel voordelen zijn voor klantgeoriënteerde onderneming. Daarnaast is het ook duidelijk dat klanten vaak niet een kritiek onderdeel zijn van het kern managementproces.Dit artikel beschrijft dat een klantportfolio even belangrijk is als personele en financiële factoren waarbij vijf vragen essentieel zijn. Lees snel verder in de whitepaper.

Lees verderGratis downloaden

CRM nu ook in Succesprojecten Verkrijgbaar

CRM nu ook in Succesprojecten Verkrijgbaar

CRM is een onderwerp waar nog steeds veel misvattingen over zijn. CRM is zeker geen project, een project heeft altijd een begin en een einde, CRM is continu en nooit klaar. Voor een succesvolle CRM aanpak zijn een aantal factoren afhankelijk, 7 factoren om precies te zijn. Lees verder in dit artikel voor de 7 verschillende succesfactoren!

Lees verderGratis downloaden