Organisatie en CRM

De rubriek organisatie gaat in op alle onderwerpen die te maken hebben met de organisatie. Onderwerpen die aan bod komen zijn weerstand bij veranderingstrajecten, maar ook tips voor training in CRM strategie. Lees in de rubriek alles wat aan bod komt in de organisatie.

Uitgelicht: 

Klantgericht ondernemen: wat zijn de vervolgstappen?

 
Toegevoegde waarde leveren voor de klant gratis downloaden

Het aanschaffen van een CRM-systeem ter verbetering van de klantgerichtheid is een goede eerste stap. Maar hoe gaat u de vervolgstappen zetten? CRM moet ook nog geïntegreerd worden in de processen, het organisatiemodel en de service die u levert tijdens de klantreis. Hoe u dit kunt gaan doen leest u in deze whitepaper.

Lees verder Gratis downloaden
 

CRM is een veranderingstraject

CRM is een veranderingstraject

Een verandering in de CRM strategie is niet altijd een succes. Hoe kan dit in de toekomst veranderen? Dit artikel gaat dieper in op het CRM Status Model. Hiermee kunnen organisaties vooraf bepalen op welke fronten hun organisatie additionele hulp nodig heeft als het gaat om het veranderingsproces rondom CRM. Lees meer over dit onderwerp in de whitepaper.

Lees verderGratis downloaden

Herkennen, managen en waarderen van weerstand tijdens verandertrajecten

Herkennen, managen en waarderen van weerstand tijdens verandertrajecten

Waar komt weerstand vandaan en wat is het eigenlijk? Hoe leer je weerstand te waarderen en hoe ga je er mee om? Dit alles zijn vragen die aan bod komen in dit artikel. Weerstand is niet altijd een negatief iets. Weerstand kan ook positieve onderdelen hebben. Weerstand werpt een scherpe blik op de organisatie en mensen blijven scherp. Meer te weten komen over weerstand? Lees meer over de belangrijkste aanleidingen voor weerstand.

Lees verderGratis downloaden

Training en CRM: een twee-eenheid

Training en CRM: een twee-eenheid

Wat is de reden dat begeleiding van medewerkers in een CRM project vaak een sluitpost zijn? Lees in dit artikel tips voor training in een CRM strategie. Dit artikel neemt u mee in 5 verschillende en handige tips. Met als eerste tip: zorg dat de onderwerpen daadwerkelijk in de training geadresseerd worden (strategie, processen, rapportage, voordeel voor de specifieke medewerker in zijn dagelijkse werkzaamheden).

Lees verderGratis downloaden