Marketing en CRM

Marketing is alles wat te maken heeft met het verkopen van de producten van de organisatie. In de marketing richten organisaties zich tegenwoordig op het inspelen van klantbehoeften. Daarbij is het boven tafel krijgen van de klantbehoeften een belangrijk onderdeel. Wat wil de klant eigenlijk?

Uitgelicht: 

Uitdagingen van omnichannel: waar te beginnen?

 
De kans om te profiteren van het nut van technologie gratis downloaden

De behoeften van de digitale consument zijn verschoven. Voor retailers die deze technologische verschuivingen kunnen benutten is dit geen uitdaging maar een kans. Investeer in een goede omnichannelstrategie en ga met uw omnichannel-consumenten aan de slag. Deze whitepaper geeft u een aantal handvatten om met een omnichannelstrategie aan de slag te gaan.

Lees verder Gratis downloaden
 

Adverteren op LinkedIn: 4 mogelijkheden

Adverteren op LinkedIn: 4 mogelijkheden

Het is voor organisaties steeds belangrijker om op te vallen tussen de vele aanbieders. Maar met alleen interessante content komt u er niet. Adverteren via verschillende online kanalen zou een optie voor u kunnen zijn. In de B2B-sector is LinkedIn een belangrijke speler. Maar hoe richt u het in en bereikt u de beoogde doelgroep? Haal meer uit adverteren op LinkedIn. Deze whitepaper gaat in op 4 LinkedIn mogelijkheden die uw marketingcampagne een boost kunnen geven.

Lees verderGratis downloaden

Van websitebezoek naar warme leads: 9 voordelen

Van websitebezoek naar warme leads: 9 voordelen

Het aanbod van online content is groot. Dit maakt het voor de geïnteresseerde partij steeds lastiger om te kiezen welke content ze bekijken en downloaden. Als aanbieder van deze content wil u hier natuurlijk zo goed mogelijk op inspelen. Om dit te doen moet u er achter komen wie uw websitebezoeker is en wat zijn gedrag is op uw site. In deze whitepaper komen 9 voordelen naar voren waarom het goed is om inzicht te krijgen in uw websitebezoek. Lees snel verder en doe uw voordeel.

Lees verderGratis downloaden

Predictive marketing voor real-time inzichten

Predictive marketing voor real-time inzichten

Big data is een alom bekende term. Maar kent u predictive marketing al? Predictive analytics geeft u de mogelijkheid om real-time te reageren op behoeften van consumenten of ze zelfs al voor te zijn. Deze whitepaper draait volledig om deze marketingterm en staat bomvol interviews en resultaten uit gehouden workshops. Wilt u anticiperen op klantbehoeften? Lees dan snel verder!

Lees verderGratis downloaden

Visuele analytics: de nieuwe marketing realiteit

Visuele analytics: de nieuwe marketing realiteit

Dit e-book belicht de uitdagingen waar marketing experts van vandaag de dag tegenaan lopen en hoe visuele analytics daarbij kunnen helpen. Het geeft weer hoe verschillende organisaties uit verschillende branches grote stappen voorwaarts hebben kunnen maken in het effectiever maken van de marketing. Lees snel verder om meer te weten te komen over de nieuwe marketingrealiteit.

Lees verderGratis downloaden

De content marketing trends van dit moment

De content marketing trends van dit moment

De effectiviteit van advertenties op televisie of in de krant neemt enorm af. Veel internetters gebruiken bovendien adblockers. Om de consument toch te bereiken is een andere strategie nodig. Content marketing verpakt commerciële informatie in mooie verhalen en weet de consument vast te houden. Welke content marketing trends zijn nu actueel? Laat u inspireren!

Lees verderGratis downloaden

Wat is het ideale traject van lead naar order?

Wat is het ideale traject van lead naar order?

Wat zijn de B2B leadgeneratie uitdagingen? De Nationale Benchmark B2B leadgeneratie gaat dieper in op deze vraag. Wat kunnen succesvolle bedrijven beter als het gaat om B2B leadgeneratie en wat kunnen andere organisaties hiervan leren? Lees meer over de uitgebreide resultaten van het onderzoek in het volledige onderzoeksrapport. Ga aan de slag met leadgeneratie en ga van lead naar order in 2016.

Lees verderGratis downloaden

Sneak Preview: wat doen succesvolle B2B-bedrijven beter?

Sneak Preview: wat doen succesvolle B2B-bedrijven beter?

Een sneak preview van het Nationale B2B-leadgeneratie Benchmark? Dit artikel gaat in op een aantal voorlopige resultaten van het onderzoek. De vraag die centraal staat in het onderzoek is: Wat doen succesvolle bedrijven beter als het gaat om New Business? Nieuwsgierig geworden naar de onderzoeksresultaten van het onderzoek? Lees dit artikel en krijg alvast een sneak preview van de onderzoeksresultaten.

Lees verderGratis downloaden

Mobiele marketing in het B2B-speelveld

Mobiele marketing in het B2B-speelveld

De kansen van mobiele marketing voor B2B nemen verder toe doordat mobiele apparaten niet langer gadgets zijn. Tablet en smartphone worden steeds vaker zakelijk gebruikt door de komst van bijvoorbeeld business intelligence en CRM toepassingen van mobiel. Daardoor zijn de kansen van mobiele marketing in de B2B markt aanzienlijk toegenomen.

Lees verderGratis downloaden

Customer Experience Management verbetert concurrentiepositie

Customer Experience Management verbetert concurrentiepositie

Customer Experience is cruciaal om de concurrentie een stap voor te blijven, zo blijkt uit steeds meer onderzoeken. Een centraal klantbeeld is voor een duurzame klantrelatie essentieel. Maar welke variabelen zijn daarbij van toepassing en wat zijn de afwegingen voor de juiste CR-investering? Lees in de whitepaper daar meer over en hoe Customer Experience ingezet kan worden.

Lees verderGratis downloaden

Usability bij contentmarketing inzetten ter voorkoming van conversieproblemen

Usability bij contentmarketing inzetten ter voorkoming van conversieproblemen

Het klinkt heel voor de hand liggend, maar veel conversieproblemen ontstaan door gebruiksonvriendelijke userinterfaces. Usability is een belangrijke randvoorwaarde voor het genereren van response. Zou het niet zonde zijn als goed geschreven en aantrekkelijke content uiteindelijk niet gelezen wordt omdat het strand op een gebruiksonvriendelijke website of een onduidelijk conversiepad? Lees in deze whitepaper meer over website, nieuwsbrief, mobile en content usability.

Lees verderGratis downloaden

Investeer in duurzame klantrelaties voor de toekomst

Investeer in duurzame klantrelaties voor de toekomst

Met het juiste online platform kan een klantgerichte toekomstvisie sneller tot stand komen. Dit zou het online platform Sjoerd kunnen zijn. Sjoerd kan dienen als een verbindende schakel met de techniek. Investeer in duurzame klantrelaties en werk met ‘personal advisor’ Sjoerd. Lees meer over Sjoerd en de mogelijkheden in deze whitepaper.

Lees verderGratis downloaden

Event Driven Marketing

Event Driven Marketing

Sinds een aantal jaren heeft een nieuw soort marketingstrategie zijn intrede gedaan, Event Driven Marketing (EDM). EDM is een marketingstrategie die gebaseerd is op het tijdig anticiperen op relevante gebeurtenissen in het leven van een klant of prospect. Meer te weten komen over Event Driven Marketing en wat het kan betekenen voor uw organisatie?

Lees verderGratis downloaden

Snel inzicht in behaalde resultaten met Social CRM

Snel inzicht in behaalde resultaten met Social CRM

Wat heeft het Nuon Solar Team bereikt met een Social CRM oplossing? Het Solar Team is veelal afhankelijk van sponsoren en partners, daarom is het inzetten van de juiste marketingtools des te belangrijker. Lees in deze praktijkcase meer over de inzet van Social CRM en de uitwerking en realisatie van dit CRM-project.

Lees verderGratis downloaden

Het B2B Marketing Forum

Het B2B Marketing Forum

Dit artikel geeft de inzichten weer vanuit het B2B Marketing Forum. Mike Volpe, Nick Southgate en Meta Karagianni zijn de keynote speakers van dit forum. Mike Volpe gaat dieper in op het koopproces van de klant, Nick Southgate gaat dieper in op de toegepaste gedragsverandering en Meta Keragianni gaat verder in op contentmarketing en Social Media. Lees verder over het B2B Marketing Forum.

Lees verderGratis downloaden

CRM en Web Selfservice

CRM en Web Selfservice

Selfservice is voor veel organisaties een belangrijk aspect geworden. Het is een mogelijkheid voor klanten, partners en medewerkers om zelf informatie te verkrijgen en transacties zelf uit kunnen voeren. Met selfservice kunnen klanten nog sneller en beter geholpen worden en het is een menier om de klanttevredenheid te verhogen en de kosten van de klantenservice te verlagen. Lees in deze whitepaper meer over CRM en web selfservice.

Lees verderGratis downloaden

Campagnemanagement en Social Media

Campagnemanagement en Social Media

Social Media en Campagnemanagement zijn zeker twee belangrijke factoren in de CRM strategie. Voor een succesvolle marketingstrategie is het van belang om zowel online als offline een waarde toevoegen aan de klant. Om de aandacht van klanten te krijgen en vast te houden is het van belang om 4 basisprincipes aan te houden. Lees er verder over in de whitepaper.

Lees verderGratis downloaden

Social Media en CRM

Social Media en CRM

Social Media is een medium die bedrijven goed kunnen combineren met de huidige CRM-strategie. Steeds meer bedrijven profileren zichzelf op Social Media, maar veel bedrijven doen dit zonder strategie. Voor een goede social-CRM-strategie is het van belang om een aantal stappen te doorlopen. Lees verder in deze whiteper over de Social Media feiten en de vijf stappen naar een goede implementatie van social CRM.

Lees verderGratis downloaden

Competenties klantgericht ondernemen

Competenties klantgericht ondernemen

Een goede klantervaring levert op de lange termijn tot een hogere winst. Hoe kan je dit bereiken? Stel de klant centraal in de hele klantcontactoperatie. Wat moet er veranderen in de organisatie om een omnichannel klantervaring te kunnen bieden? Lees er meer over in de volledige whitepaper!

Lees verderGratis downloaden

Social CRM wordt volwassen

Social CRM wordt volwassen

Communicatie mogelijkheden veranderen en daarmee ook de manier waarop zaken worden gedaan. De sociale revolutie is ontstaan door de nieuwe mogelijkheden in het internet. Op het internet worden meningen bij elkaar gebracht, geëvalueerd en door middel van Social Media in de wereld gebracht. Deze sociale revolutie kan de organisatie raken. Hoe? en wat kan je er tegen doen? Lees er meer over in de whitepaper.

Lees verderGratis downloaden