Kennisitem

10 Whitepaper marketing tips

De kwalitatieve kant van whitepaper marketing

De kwalitatieve kant van whitepaper marketing

Bij het schrijven van een whitepaper komt veel kijken, daarom kan het nooit kwaad om een aantal tips te gebruiken. Deze whitepaper beschrijft 10 tips voor whitepaper marketing. Hierbij gaat het onder andere over het gebruik van bullets en buttons, hoe lang of kort de whitepaper moet zijn, het gebruik van een pakkende titel, maar ook de look en feel.

Een aantal van deze tips zijn:

  1. Maak gebruik van bullets
    Gebruik buttons of actieve tekstlinks met termen als "Download Nu". Lezers vinden directe bevrediging van hun behoefte aan kennis prettig.
  2. Lange whitepapers versus korte whitepapers
    Hou in de gaten dat lange whitepapers contraproductief kunnen werken omdat de lezer zich min of meer verplicht voelt het stuk uit te lezen, ook al vindt hij of zij er weinig belangwekkends in.
  3. Een whitepaper mag geen opgeklopte folder zijn
    Niets ergert een lezer zo als het afgeven van contactgegevens en vervolgens een flashy PDF te ontvangen waarin wordt uitgedragen met wat voor een fantastisch bedrijf de lezer nu de gelegenheid heeft om nader kennis te maken.

Download de whitepaper:
Download geheel vrijblijvend de volledige whitepaper “10 whitepaper marketing tips” waarin de bovenstaande tips verder uiteengezet worden.

Let op: Dit is een gearchiveerd artikel. iCustomer brengt graag actuele kennis rondom B2BLeadgeneratieWhitepaper Marketing bij u onder de aandacht. Deze vindt u hieronder.

Actuele kennis

B2B :  Adverteren op LinkedIn: 4 mogelijkheden

Het is voor organisaties steeds belangrijker om op te vallen tussen de vele aanbieders. Maar met alleen interessante content komt u er niet. Adverteren via verschillende online kanalen zou een optie voor u kunnen zijn. In de B2B-sector is LinkedIn een belangrijke speler. Maar hoe richt u het in en bereikt u de beoogde doelgroep? Haal meer uit adverteren op LinkedIn. Deze whitepaper gaat in op 4 LinkedIn mogelijkheden die uw marketingcampagne een boost kunnen geven.

Lees verder...

B2B :  Wat is het ideale traject van lead naar order?

Wat zijn de B2B leadgeneratie uitdagingen? De Nationale Benchmark B2B leadgeneratie gaat dieper in op deze vraag. Wat kunnen succesvolle bedrijven beter als het gaat om B2B leadgeneratie en wat kunnen andere organisaties hiervan leren? Lees meer over de uitgebreide resultaten van het onderzoek in het volledige onderzoeksrapport. Ga aan de slag met leadgeneratie en ga van lead naar order in 2016.

Lees verder...

Leadgeneratie :  Het B2B Marketing Forum

Dit artikel geeft de inzichten weer vanuit het B2B Marketing Forum. Mike Volpe, Nick Southgate en Meta Karagianni zijn de keynote speakers van dit forum. Mike Volpe gaat dieper in op het koopproces van de klant, Nick Southgate gaat dieper in op de toegepaste gedragsverandering en Meta Keragianni gaat verder in op contentmarketing en Social Media. Lees verder over het B2B Marketing Forum.

Lees verder...

Whitepaper Marketing :  Usability bij contentmarketing inzetten ter voorkoming van conversieproblemen

Het klinkt heel voor de hand liggend, maar veel conversieproblemen ontstaan door gebruiksonvriendelijke userinterfaces. Usability is een belangrijke randvoorwaarde voor het genereren van response. Zou het niet zonde zijn als goed geschreven en aantrekkelijke content uiteindelijk niet gelezen wordt omdat het strand op een gebruiksonvriendelijke website of een onduidelijk conversiepad? Lees in deze whitepaper meer over website, nieuwsbrief, mobile en content usability.

Lees verder...

Ook interessant voor u!