Kennisitem
Download artikel 3 stappen bij het gebruik van een CRM-systeemDownload

3 stappen bij het gebruik van een CRM-systeem

Het gebruiken van een CRM-systeem

Het gebruiken van een CRM-systeem

De keuze voor de juiste CRM-oplossing en implementatie partner is geen makkelijke opgaven. Als deze keuze eenmaal is gemaakt, is het ook niet makkelijk aan te passen vanwege financiële en organisatorische impact. Daarom is het belangrijk om meteen een goede keuze te maken. Daarnaast heeft het succes van een CRM-implementatie alles te maken met het realiseren van bedrijfsdoelstellingen en de gebruikersacceptatie van het CRM-systeem.

We willen u met dit e-book ondersteuning bieden in dit moeilijke traject. Dit e-book gaat in op drie belangrijke stappen in het gebruik van een CRM-systeem:

  1. De ware kosten van kennis
    Op een goede manier gebruiken maken van het CRM-pakket is erg belangrijk voor bedrijven. Financiële resultaten en zelfs het standhouden van organisaties worden hierdoor beïnvloed. Dit gezegd, is het wonderbaarlijk hoe slecht bedrijven nog steeds met CRM-kennis om gaan.
  1. CRM-software: kosten of investering?
    Veel organisaties zijn diep ongelukkig met hun huidige CRM-software. Te complex in het gebruik, gebrek aan innovatie en onvoldoende flexibiliteit zijn een aantal van de veelgenoemde klachten. Noodgedwongen zoeken medewerkers hun heil in Excel of Access met alle gevolgen van dien. Opvallend is dat veel van deze bedrijven toch met het CRM-systeem blijven werken. “De investering is nog niet afgeschreven”
  1. Stilstand of vooruitgang?
    Vaak maken organisaties gebruik van (sterk) verouderde versies van het CRM-systeem. Ondertussen beperken de leveranciers het support tot de meest recente versies. Dat leidt tot onenigheid. Kiest u voor stilstand of vooruitgang?

Download het e-book
Wilt u meer te weten komen over het gebruik van een CRM-systeem? Dit e-book gaat dieper in op de 3 bovenstaande onderdelen bij het gebruik van een CRM-systeem. Download geheel vrijblijvend het volledige e-book.

Let op: Dit is een gearchiveerd artikel. iCustomer brengt graag actuele kennis rondom CRM strategieCRM implementatieCRM in de praktijk bij u onder de aandacht. Deze vindt u hieronder.

Actuele kennis

CRM strategie :  De 9 CRM- & marketing trends van het moment

Veel marketing en CRM experts hebben hun gedachten over de trends voor 2018 gedeeld. Nu 2018 al weer even op weg is en alle documenten, interviews en verwachtingen over de CRM -en marketingtrends beschreven zijn, is het goed om naar de praktijk te kijken. Dit zijn de 9 meest praktisch toepasbare trends waar u direct mee aan de slag kunt.

Lees verder...

CRM in de praktijk :  CRM applicaties beheren op de juiste manier

CRM software beheer is een lastige taak. Hoe kan een CRM applicatie goed blijven functioneren waarbij de uitval minimaal is en het vertrouwen verder wordt vergroot? Deze whitepaper geeft handvatten voor het op de juiste manier beheren van uw CRM applicatie. Wilt u als CRM applicatie beheerder ook profiteren van deze handige tips? Lees verder in deze whitepaper en profiteer van de 8 tips.

Lees verder...

CRM in de praktijk :  Is een CRM coach iets voor u?

In de praktijk blijkt dat het inzetten van een CRM-coach een zeer positief effect heeft op het succes van een CRM-project. Niet alleen door de kennis en ervaring wat fouten kan voorkomen, maar ook omdat het de doorlooptijd van een project verkort. Tevens kunnen er makkelijk nieuwe ideeën en ervaringen aan worden gedragen.Is CRM coaching iets voor u? Kom er achter aan de hand van deze checklist.

Lees verder...