Kennisitem
Download artikel 6 praktische tips voor uw 2016 leadgeneratie strategieDownload

6 praktische tips voor uw 2016 leadgeneratie strategie

Wat kunnen we leren van de B2B leadgeneratie in 2015?

Wat kunnen we leren van de B2B leadgeneratie in 2015?

Wat zijn de lessen in het kader van nieuwe investeringen op het gebied van CRM en marketingactiviteiten? In deze whitepaper komen 6 praktische tips naar voren en een aantal vraagstukken die kunnen helpen om de leadgeneratie strategie voor 2016 aan te scherpen.

Voor veel organisaties stond het afgelopen jaar in het teken van accountability. Elke geïnvesteerde euro moest verantwoord worden. Daarnaast moesten investeringen uit het verleden renderen. Hierdoor werd de vraag naar kwalitatieve leads steeds groter. Hierdoor gingen veel bedrijven hun CRM omgeving, relatieprofielen en (social) marketing activiteiten opnieuw bekijken.

Van lead naar salesdeal

Toch blijft de vraag hoe leads in deze tijd het beste benaderd kunnen worden en uiteindelijk omgezet worden naar een daadwerkelijke salesdeal. Met een blik op de ervaringen en resultaten van vorig jaar komt naar voren in hoeverre in dit gefragmenteerde communicatielandschap succesvol met leadgeneratie omgegaan kan worden.

6 onderdelen voor een verbeterde leadgeneratie strategie

Deze whitepaper is aan de hand van de leermomenten uit 2015 onderverdeeld in zes verschillende onderdelen voor een verbeterde strategie in 2016. Lees in de whitepaper over de volgende onderwerpen:

  1. Strategie?
  2. Leadkanalen
  3. Online versus offline
  4. Content marketing, doelgroepen en klantprofielen
  5. Social media
  6. Marketing automation

Ga aan de slag met uw leadgeneratie strategie

De onderzoeksresultaten uit deze whitepaper zijn gebaseerd op een marktonderzoek waaraan diverse organisaties uit uiteenlopende sectoren input hebben gegeven. Hoe kunt u uw strategie van 2015 nog verder verbeteren in 2016? Ga aan het werk met deze 6 concrete tips en scherp uw B2B leadgeneratie strategie nog verder aan.

tag icon

Ook interessant voor u!