Kennisitem
Download artikel A Beginners Guide to Channel Content SyndicationDownload

A Beginners Guide to Channel Content Syndication

De startersgids voor Content Syndication

De startersgids voor Content Syndication

Heeft uw organisatie te maken met verkoop via verschillende partners? En is het ook voor uw channel marketeer(s) een flinke uitdaging om te zorgen voor actuele en consistente communicatie over uw producten via de partnerwebsites? Wellicht is Channel Content Syndication voor uw organisatie een passende oplossing.

Want alleen met content die up-to-date is en toegesneden op de desbetreffende partner, kunt u zorgen voor een winstgevend partnernetwerk. Organisaties hebben echter niet altijd de tijd en mankracht om elke keer het hele partnerkanaal te voorzien van updates en co-branded marketingmateriaal, elke keer dat er een productwijziging plaatsvindt. Deze whitepaper biedt heldere informatie over Channel Content Syndication, een manier om de online communicatie via partnerkanalen op een efficiëntere manier te organiseren.

Channel Content Syndication wordt vaker ingezet
In april 2010 verscheen een onderzoeksrapport van Forrester over trends in Cross-Channel Campaign Management. Sindsdien is de belangstelling voor Content Syndication toegenomen. Uit de respons van 167 marketeers, werkzaam bij verschillende organisaties, blijkt dat hun uitdagingen en ervaringen voor een groot deel op hetzelfde vlak liggen:

  • 49%: moeite met coördinatie van campagnes via verschillende kanalen
  • 48%: uitdagingen in personalisering van consumentengedrag in verschillende kanalen
  • 43%: moeite met het meten van ROI

De toegevoegde waarde van Channel Content Syndication
De belangrijkste toegevoegde waarde van Channel Content Syndication voor marketing professionals is dat ze meer eindgebruikers kunnen bereiken met een consistente en overtuigende boodschap. Daarnaast levert Channel Content Syndication meer gekwalificeerde leads voor de partners op. Voor CEO’s en directeuren zijn belangrijke voordelen: meer inkomsten uit verschillende kanalen en reductie van marketing kosten.

Lees verder over Channel Content Syndication als u uitgebreidere informatie wilt over wat het precies is (en ook wat het in elk geval niet is) en hoe u kunt bepalen of Content Syndication geschikt is voor uw channel marketing uitdagingen. Het document biedt bovendien een uitgebreide lijst met antwoorden op veel gestelde vragen.

Let op: Dit is een gearchiveerd artikel. iCustomer brengt graag actuele kennis rondom Online Conversie bij u onder de aandacht. Deze vindt u hieronder.

Actuele kennis

Online Conversie :  Wat is het ideale traject van lead naar order?

Wat zijn de B2B leadgeneratie uitdagingen? De Nationale Benchmark B2B leadgeneratie gaat dieper in op deze vraag. Wat kunnen succesvolle bedrijven beter als het gaat om B2B leadgeneratie en wat kunnen andere organisaties hiervan leren? Lees meer over de uitgebreide resultaten van het onderzoek in het volledige onderzoeksrapport. Ga aan de slag met leadgeneratie en ga van lead naar order in 2016.

Lees verder...

Online Conversie :  Usability bij contentmarketing inzetten ter voorkoming van conversieproblemen

Het klinkt heel voor de hand liggend, maar veel conversieproblemen ontstaan door gebruiksonvriendelijke userinterfaces. Usability is een belangrijke randvoorwaarde voor het genereren van response. Zou het niet zonde zijn als goed geschreven en aantrekkelijke content uiteindelijk niet gelezen wordt omdat het strand op een gebruiksonvriendelijke website of een onduidelijk conversiepad? Lees in deze whitepaper meer over website, nieuwsbrief, mobile en content usability.

Lees verder...