Kennisitem
Download artikel Adverteren op LinkedIn: 6 stappen naar succesDownload

Adverteren op LinkedIn: 6 stappen naar succes

Van welk social kanaal maakt uw doelgroep gebruik?

Van welk social kanaal maakt uw doelgroep gebruik?

Contentmarketing: wie kent het niet? Steeds meer organisaties maken de stap. Dit maakt het alleen wel lastiger om uw content bij uw doelgroep onder de aandacht te brengen. Kwaliteit wordt hierdoor steeds belangrijker, alleen dit is geen garantie voor succes. Het kan bijvoorbeeld zijn dat de doelgroep nog niet binnen het bereik van de organisatie zit. Adverteren op LinkedIn kan dit bereik vergrootten. Daarnaast kunt u zich richten op een specifiek segment of doelgroep. Deze whitepaper gaat dieper in op de voor- en nadelen van LinkedIn-advertenties. Ook leest u tips en adviezen voor het opstellen van de juiste advertentie.

Van welk kanaal maakt uw doelgroep gebruik?

Iedereen zou een social strategie moeten hebben. Deze netwerken zijn een uitgelezen kans om uw content onder de aandacht te brengen bij de doelgroep. Toch is niet elk kanaal even effectief. Zoek dus goed uit op welk kanaal uw doelgroep aanwezig is. Voor B2C-organisaties zal dit vaak Facebook of Instagram zijn, maar voor B2B-organisaties is dit meestal LinkedIn. Een zakelijke doelgroep bevindt zich op een zakelijk netwerk.

Wat is adverteren op LinkedIn?

LinkedIn Advertising is een advertentiemogelijkheid van LinkedIn. Zakelijke content kan hiermee rechtstreeks bij de doelgroep worden gepromoot. Het bereik en de zichtbaarheid van de content nemen hierdoor toe. Deze advertentiemogelijkheid heeft zijn voordelen, maar ook nadelen.

Wat zijn de plussen en minnen?

Enkele voordelen zijn: LinkedIn is een zakelijk netwerk, met een hoog aantal gebruikers. U kunt kiezen voor een specifieke targeting met gerichte content. Enkele nadelen zijn: de conversies kunnen niet worden gemeten en de doelgroep is al snel te klein. Lees hier meer over in de volledige whitepaper.

In 6 stappen naar een succesvolle advertentie

Het plaatsen van een advertentie op LinkedIn kost geld, des te belangrijker is het om de investering rendabel te maken. Deze whitepaper beschrijft 6 stappen waarmee u een succesvolle advertentie kunt opstellen. Hieronder beschrijven we de eerste 3 stappen:

  1. Het aanmaken van een account
  2. Advertentiemogelijkheid kiezen
  3. Advertentie opstellen

Wilt u ook aan de slag met LinkedIn Advertising, maar wilt u zich eerst verdiepen in de voor- en nadelen? Of heeft u hulp nodig bij het opstellen van een succesvolle advertentie? Download deze whitepaper en ga vandaag nog aan de slag met uw LinkedIn advertentie.

tag icon

Ook interessant voor u!