Kennisitem
Download artikel Betere sales dankzij een CRM-organisatieDownload

Betere sales dankzij een CRM-organisatie

Stappenplan integreert technologie en afdelingen

Gepubliceerd: 20-08-2018Stappenplan integreert technologie en afdelingen

In deze tijd lijken de contacten vluchtig. Gisteren kocht je klant nog alles bij jou, vandaag neemt hij alles af bij een concurrent. Dankzij internet kunnen we gemakkelijk service en kwaliteit vergelijken waardoor klantloyaliteit alleen door prijs en kwaliteit worden bepaald. Om klanten optimaal te bedienen, aan zich te binden en uiteindelijk betere sales te realiseren, zullen organisaties de klantwensen beter moeten kennen. Bij veel organisaties is de eerste stap reeds gezet: het implementeren van een CRM-systeem. Maar met alleen software installeren zal je niet meer sales realiseren.

CRM-databases niet goed werkbaar

We kennen sinds jaar en dag de CRM-systemen waarmee we klantcontact en daarmee de klantwensen in kaart brengen. In de praktijk blijken CRM-databases vaak niet goed werkbaar. Sommige collega’s zijn heel actief en registreren werkelijk alles, andere zien CRM als een noodzakelijk kwaad en gaan er slordig mee om. Resultaat? Een vervuilde database.

In 4 stappen klantgerichter

Een klantgerichte organisatie is dus meer dan alleen een CRM-pakket te installeren. Deze whitepaper behandelt ook de organisatorische kant van het verhaal. De volgende 4 stappen worden uitvoerig besproken:

  • CRM beter en breder implementeren
  • Betere samenwerking tussen de afdelingen
  • De klantreis volgen
  • Leren van data

Mens en machine helpen je klant

Praktijk leert ons dat bij veel organisaties de bedrijfsonderdelen niet goed samenwerken. In plaats van gezamenlijk de klant te willen kennen en bedienen, jaagt iedereen zijn eigen deelbelang na. Het wordt tijd om iedereen in de organisatie op één lijn te krijgen. Zo kunnen mensen, met hulp van technologie, op weg naar hét doel: de klant optimaal bedienen met nieuwe producten en services. Gooi ook bij jouw organisatie het roer om en zet nu de klant centraal. De eerste stap naar betere sales is zo gezet: het downloaden van deze whitepaper.

Ook interessant voor u!