Kennisitem
Download artikel Contentcreatie met een multidisciplinair teamDownload

Contentcreatie met een multidisciplinair team

17 rollen in het contentmarketingteam

17 rollen in het contentmarketingteam

De grootste uitdaging in contentmarketing is het produceren van voldoende content en daarbij ook nog aansprekende of waardevolle content. Werknemers staan niet altijd te springen om blogs te schrijven of aan een webinar mee te doen. Dit is jammer, omdat de beste content vaak in de hoofden van diezelfde mensen zit. Organisaties zullen door te faciliteren en te stimuleren moeten proberen om de waardevolle informatie om te zetten in waardevolle content. Mocht een organisatie besluiten om contentcreatie te outsourcen, dan is het van belang dat de boodschap en tone-of-voice gewaarborgd blijft.

De beste content met multidisciplinaire teams
Er worden nieuwe competenties van organisaties gevraagd bij het produceren van content en het managen van het contentmarketingproces. Het contentmarketingproces binnen organisaties heeft dan wel parallellen met een uitgeverij, ze zijn het zelf niet. Nog teveel informatie zit verborgen en verschillende mensen hebben verschillende verantwoordelijkheden. Het is dan ook zaak dat organisaties de kennis in de hoofden van mensen omzetten naar waardevolle content. Door een multidisciplinair team op te zetten, kan deze content gecreëerd worden.

Rollen en functies binnen contentmarketing
Deze whitepaper gaat dieper in op de rollen en functies binnen contentmarketing, het vormen van multidisciplinaire teams en het outsourcingsvraagstuk. De volgende rollen komen daarbij aan bod:

  • Chief Content Officer
  • Managing Editor
  • Content Creatie Team: Creëren, Redigeren & Optimaliseren
  • Content Curator
  • Chief Listening Office (CLO) of Social Media Coördinator
  • Audience Manager
  • First Responder
  • Channel Marketeer
  • Media Buyer / Planner
  • Content Syndicator
  • External Connector
  • Lead Manager
  • Analytics Expert
  • Supplier Relationship Manager
  • Training & Coaching Lead
  • HR Liason
  • Chief Technologist

Download de whitepaper
In de whitepaper “De 17 rollen in het contentmarketingteam” wordt uitgebreid stilgestaan bij het vormgeven van een contentmarketingafdeling en de verschillende rollen die er binnen het contentmarketingteam zijn.

tag icon

Ook interessant voor u!