Kennisitem
Download artikel CRM-strategie bij de complexe doelgroep van PSVDownload

CRM-strategie bij de complexe doelgroep van PSV

PSV: Loyaliteit van fans en zakelijke relaties

PSV: Loyaliteit van fans en zakelijke relaties

PSV is een voetbalclub met diversiteit aan doelgroepen. Toch realiseert PSV een professionele wijze van klantenbinding. Van jong naar oud, van fan naar business. Door deze diversiteit aan doelgroepen heeft PSV besloten om hen vanuit een strategische keuze centraal te stellen en de commerciële processen hierop af te stemmen. Dit is gekomen tot een aanpak waarbij onderscheid gemaakt wordt tussen de verschillende doelgroepen op basis van klantwaarde.

Wensen & eisen voor de CRM-strategie:

  • De persoon in kaart brengen waardoor relaties/klanten in de juiste context met een passend aanbod benaderd kunnen worden.
  • Goede bewaking van de merkwaarde en consistentie

Aanpak CRM-strategie:

  • Het inzetten van een CRM-applicatie wat de processen ondersteunt en een 360 graden beeld van de relaties realiseert.

Download de praktijkcase
Lees in de volledige praktijkcase meer over de voorbereiding, aanpak en het resultaat van de CRM-strategie. Download de praktijkcase geheel vrijblijvend.

Ook interessant voor u!