Kennisitem
Download artikel Customer Experience Management verbetert concurrentiepositieDownload

Customer Experience Management verbetert concurrentiepositie

Het opbouwen van een centraal klantbeeld

Het opbouwen van een centraal klantbeeld

In 2017 wordt Customer Experience Management doorslaggevend voor de concurrentiepositie van organisaties. Dat vindt 89% van de marketingdirecteuren die door Gartner werd ondervraagd. Om toekomstbestendig te zijn, moet een duurzame klantrelatie daarom een belangrijk onderdeel van de bedrijfsstrategie worden.

Opbouw centraal klantbeeld cruciaal

Helaas leggen organisaties vaak de nadruk op de administratieve handelingen om het klantbeeld te completeren of om rapportages te maken. De aandacht zou juist moeten liggen op de klant en de toegevoegde waarde die de klant moet ervaren. Hoeveel bedrijfsmatige doelen er ook behaald moeten worden met de CRM-investering, een centraal klantbeeld is het allerbelangrijkste.

De redenen waarom bedrijven in een CRM-implementatie investeren, kunnen zeer uiteenlopend zijn. Maar een goede CRM-implementatie voegt waarde toe aan de eigen organisatie, individuele gebruikers én de klant.

Wat zijn de uitdagingen van Customer Experience Management?

Om de klant duurzaam aan uw bedrijf te binden, is een centraal klantbeeld een essentiële bouwsteen. Hoewel het realiseren van een centraal klantbeeld prioriteit krijgt, blijft het voor veel bedrijven een uitdaging. Dit komt mede door het organiseren van de klantprocessen. Daarnaast moet er besloten worden vanuit welke informatie de beslissingen genomen worden. Als laatste moet data vanuit klantinteracties uit meerdere systemen een centraal klantbeeld worden gecreëerd. Hierdoor begeeft een bedrijf zich al snel op het gebied van big data.

Gartner draait het bij big data om drie factoren:

  1. De hoeveelheid data
  2. De snelheid waarmee de data binnenkomt en/of opgevraagd wordt
  3. De diversiteit van de data: ongestructureerde data, niet in een traditionele database

Hoe verzorgt u Customer Experience Management in uw organisatie?

Deze whitepaper geeft antwoord op de onderstaande vragen:

  • Welke waarde heeft een centraal klantbeeld?
  • Welke variabelen zijn daarbij van toepassing?
  • Wat is de drijvende factor achter een de keuze voor een CRM investering?

In de whitepaper leest u over het centraal klantbeeld (ook wel Customer Experience Management genoemd), de invloed van big data en de keuze voor een CRM-investering.

Ook interessant voor u!