Kennisitem
Download artikel E-commerce: net zo succesvol worden als Bol.com en CoolblueDownload

E-commerce: net zo succesvol worden als Bol.com en Coolblue

Tips voor succesvolle, efficiënte e-commerce

Gepubliceerd: 19-07-2018Tips voor succesvolle, efficiënte e-commerce

Een online aankoop staat voor goedkoop, gemak, een enorm assortiment, persoonlijke aanbiedingen en een razendsnelle bezorging. Het hele proces van zoeken tot betaling kost soms maar een halve minuut en direct daarna kun je via track & trace je pakket nauwgezet volgen. Gaat er iets mis dan weet het 24/7 callcenter wie je bent en wat er mis is voordat je je hebt voorgesteld. Wie eenmaal gewend is aan dit hoge serviceniveau, neemt geen genoegen meer met minder. Gemak went snel, maar hoe kunnen kleinere spelers toch concurreren met de allergrootste spelers?

Differentiëren + optimaliseren = succes

Concurreren met deze goede, snelle service is niet weggelegd voor e-commercebedrijven die hun bedrijf op een traditionele manier runnen. Het devies is differentiëren en optimaliseren. Bedrijven kunnen dat op verschillende manier doen. In de whitepaper lees je 3 in het oog springende voorbeelden. Neem bijvoorbeeld de webshop van ex-profwielrenner George Hincapie. Hij verkoopt veel meer dan alleen premium wielerkleding. Hij weet een volledige wielerervaring voor het gezin neer te zetten en is daar tamelijk succesvol in.

Efficiëntie en integratie is een must

Ook de andere kleinere middelgrote bedrijven weten zich goed staande te houden te midden van de op schaal onverslaanbare Amazons van deze wereld. Dat lukt ze alleen met een geïntegreerde, krachtige, omnichannel-engine. Aan de voorkant is het misschien een familiebedrijf, achter de schermen moet het snel, efficiënt, geïntegreerd en winstgevend. Twee belangrijke elementen hiervan zijn een snelle winstgevende uitvoering en geïntegreerde communicatie kanalen. Dat lukt natuurlijk niet met telefoontjes en orderbonnen op papier.

Net zo succesvol als de grote der aarde

Het is er in de e-commerce niet gemakkelijker op geworden: de verwachtingen van de consument zijn torenhoog en het aantal ketenpartners rijst ook de pan uit. Hoe richt je een efficiënte communicatie en fulfilment in waardoor je service net zo goed is als die van Wehkamp, Bol.com of Coolblue? Dat en meer lees je in deze inspirerende whitepaper waarin de kleintjes net zo succesvol kunnen zijn als de reuzen.

Ook interessant voor u!