Kennisitem
Download artikel Europese Richtlijn Consumentenrechten voor on- en offline retailersDownload

Europese Richtlijn Consumentenrechten voor on- en offline retailers

De vijf belangrijke bepalingen voor online en offline retailers

De vijf belangrijke bepalingen voor online en offline retailers

Het Europees Parlement heeft het voorstel voor de nieuwe richtlijn voor Consumentenrechten goedgekeurd. Wat gaat dit betekenen voor de retailer en consument?

De Richtlijn Consumentenrechten is van toepassing op overeenkomsten met consumenten die gesloten zijn op afstand en op offline overeenkomsten.

Er zijn vijf belangrijke bepalingen voor online en offline retailers:

  1. Informatieplicht

Informatie verstrekken aan een consument zoals; voornaamste kenmerken van het product, de prijs inclusief BTW.

  1. Herroepingsrecht

Veertien kalenderdagen het recht om de overeenkomst zonder rede te herroepen.

  1. Standaard garantie van 2 jaar

gedurende een periode van twee jaar is de handelaar aansprakelijk voor de geleverde goederen of diensten als het niet volgens de overeenkomst functioneert.

  1. Transactiekosten
  2. Algemene voorwaarden

De whitepaper
Download geheel vrijblijvend de volledige whitepaper over de Europese Richtlijn Consumentenrechten. Hierin worden de laatste twee belangrijke bepalingen uiteengezet en de eerste drie bepalingen verder aangevuld.

Let op: Dit is een gearchiveerd artikel. iCustomer brengt graag actuele kennis rondom bij u onder de aandacht. Deze vindt u hieronder.

Actuele kennis