Kennisitem
Download artikel High precision matching is de kern van Master Data ManagementDownload

High precision matching is de kern van Master Data Management

Een compleet klantbeeld met MDM

Een compleet klantbeeld met MDM

Uit data-audits is gebleken dat zo’n 25% tot 30% van de datawaarden in klantendatabases ongeldig is. De kosten van deze ongeldige gegevens zijn meestal tastbaar, omdat er extra handelingen aan verbonden zijn. Een voorbeeld hiervan is het handmatig samenvoegen van klantdata die zijn verspreid over meerdere databases. De echte kosten zijn aanzienlijk hoger. Wat als de klant zo gefrustreerd raakt dat hij of zijn besluit over te stappen naar de concurrent?

Er zijn veel voorbeeld situaties waarbij slechte, gefragmenteerde of ontbrekende klantdata leiden tot het verlies van tijd en geld, frustraties of zelfs lichamelijke verwondingen. Hieronder een voorbeeld van een dusdanige situatie:
 
730000 Nederlandse burgers werden gedupeerd omdat de belastingdienst hun aangifte was kwijtgeraakt; een probleem dat wat ontstaan door een oud aangiftesysteem en een nieuw systeem voor digitale ondertekening.

Slecht datamanagement in het hele bedrijf
Welke middelen beschikt uw organisatie over? De meeste middelen zijn verbruiksartikelen of kunnen maar één voor één worden gebruikt. Geld kan maar één keer worden uitgegeven, werknemers kunnen maar één taak tegelijk uitvoeren en de vergaderruimte is wel multifunctioneel, maar is maar voor één doel tegelijk beschikbaar. Waarom willen we op deze verspillende en dure manier werken?

Compleet klantbeeld met Master Data Management
Master Data Management kan er voor zorgen dat bedrijven beschikken over een centraal klantbeeld en dat ze tegelijkertijd de wendbaarheid van bestaande applicaties kunnen verbeteren. Volgens de definitie van Gartner is Master Data Management meer dan alleen technologie:

"Een combinatie van technologie, processen en services voor een accuraat, snel en compleet beeld van de klant voor meerdere kanalen, lines of business, afdelingen en divisies, gebaseerd op klantdata afkomstig van meerdere bronnen en systemen.”

De whitepaper gaat dieper in op de technologie van Master Data Management.

Download de whitepaper
Download nu geheel vrijblijvend de whitepaper over Master Data Management en ga dieper in op de Master Data Management-architectuur en zet hoge kosten om in hoge waarden.

Let op: Dit is een gearchiveerd artikel. iCustomer brengt graag actuele kennis rondom Klantgedrag bij u onder de aandacht. Deze vindt u hieronder.

Actuele kennis

Klantgedrag :  De 9 CRM- & marketing trends van het moment

Veel marketing en CRM experts hebben hun gedachten over de trends voor 2018 gedeeld. Nu 2018 al weer even op weg is en alle documenten, interviews en verwachtingen over de CRM -en marketingtrends beschreven zijn, is het goed om naar de praktijk te kijken. Dit zijn de 9 meest praktisch toepasbare trends waar u direct mee aan de slag kunt.

Lees verder...