Kennisitem
Download artikel Klantgericht ondernemen: wat zijn de vervolgstappen?Download

Klantgericht ondernemen: wat zijn de vervolgstappen?

Toegevoegde waarde leveren voor de klant

Toegevoegde waarde leveren voor de klant

Uw klant maakt eigen keuzes en bewandelt zijn eigen pad. De netwerken waar deze klant deel van uitmaakt spelen hierbij ook een steeds grotere rol. Aan organisaties de taak om deze klantkennis te verzamelen, met elkaar te verbinden en te ontsluiten. Met deze informatie bepaalt u of uw organisatie in de toekomst een persoonlijke, relevante en klantgerichte dienstverlening kan bieden.

CRM als hulpmiddel voor klantgerichte dienstverlening

CRM is een belangrijk hulpmiddel bij klantgerichte dienstverlening. CRM kan zorgen voor een efficiënte en effectieve persoonlijke service en is daarmee een belangrijke kracht in uw organisatie. Alleen het aanschaffen van een CRM-systeem is niet genoeg. Om het echt toegevoegde waarde te laten opleveren, is het belangrijk om vervolgstappen te zetten.

De vervolgstappen bij de aanschaf van CRM

Het CRM-systeem moet geïntegreerd worden in de processen, het organisatiemodel en de service die u levert tijdens de klantreis. Veel organisaties hebben hier moeite mee. Waar moeten we beginnen? Deze whitepaper is geschreven om u daarbij te helpen. Durft u de vervolgstappen te zetten?

Continu zichtbaar zijn en toegevoegde waarde leveren

Zoals u elk moment van de dag ervaart, zitten we momenteel in een netwerkmaatschappij. Het delen van ervaringen, kennis en informatie gaat razendsnel. Klanten oriënteren zich al vaak in een vroeg stadium via hun eigen netwerk. Blijf als organisatie zichtbaar en lever een toegevoegde waarde zodat klanten u aanbevelen en hun positieve ervaring delen.

Zet u de volgende stap na het aanschaffen van een CRM-systeem?

Met alleen een CRM-systeem komt u er niet. Welke vervolgstappen zijn goed op te zetten? Lees in deze whitepaper meer over deze vervolgstappen. De whitepaper gaat dieper in op:

  • De klant en klantreizen
  • Het ontsluiten van kennis
  • Event Driven Marketing
  • De netwerkmaatschappij
  • Klantgericht ondernemen met CRM

Download hier de volledige whitepaper, zet de volgende stap en haal meer rendement uit uw CRM!

Ook interessant voor u!