Kennisitem
Download artikel Klantverlies in de telecomsector tegengaan met predictive analyticsDownload

Klantverlies in de telecomsector tegengaan met predictive analytics

Facing churn in telecommunications: causes and cures

Facing churn in telecommunications: causes and cures

Telecomproviders moeten hun klanten goed kennen om ze niet te verliezen. Het verloop is groot en dit komt mede door de enorme concurrentie waarin de markt van telecommunicatie zich bevindt. Er zijn verschillende redenen waarom klanten weggaan bij hun huidige provider, maar vaak komt het door een en dezelfde oorzaak, namelijk te weinig kennis van de klant. Is uw organisatie al bekend met Predicitive Analytics? Klantverlies kan worden beperkt door voorspellende informatie te halen uit de aanwezige data en kennis van de klant. 

Data analyse tools cruciaal voor kennis van de klant

Essentieel voor een duurzame relatie met de klant is het kennen van die klant. Wat wil de klant nu echt? Om goed in te kunnen spelen op persoonlijke omstandigheden en wensen zijn data analyse tools van cruciaal belang. Dergelijke tools geven de gehele organisatie inzicht in de klant, zodat er beter ingespeeld kan worden op de wensen van de klant.

Predictive analytics zorgt voor loyale klant

Door de inzet van tools op het gebied van predictive analytics en event-driven analytics, kunnen providers gemakkelijk trends, afwijkingen, kansen en risico’s spotten en in kaart brengen. Dit leidt tot meer inzicht in de klant en tot betere communicatie met de klant. Managers kunnen gemakkelijk trends ontdekken en medewerkers van de klantenservice kunnen snel inspelen op persoonlijke wensen of situaties wanneer zij contact hebben met een klant. Hiermee krijgen providers op de lange termijn loyalere klanten.

Wat beweegt de klant in de telecomsector?

Download geheel vrijblijvend de whitepaper “Facing churn in telecommunications: causes and cures” en lees meer over de oorzaak van churn in de markt van telecommunicatie en over oplossingen, zoals predictive analytics.

Let op: Dit is een gearchiveerd artikel. iCustomer brengt graag actuele kennis rondom Business AnalyticsCustomer behaviour bij u onder de aandacht. Deze vindt u hieronder.

Actuele kennis

Business Analytics :  Kenniscyclus: Next step in analytics

Data en analytics hebben de afgelopen jaren een enorme impact gehad op de dagelijkse gang van zaken in organisaties. Van het optimaliseren van klantrelaties tot efficiënter werken. Toch blijven veel mogelijkheden onbenut omdat data onvoldoende gecombineerd worden. In deze kenniscyclus leer je hoe je de volgende stap kunt zetten met analytics om het volledige potentieel te benutten

Lees verder...

Customer behaviour :  Sneak Preview: wat doen succesvolle B2B-bedrijven beter?

Een sneak preview van het Nationale B2B-leadgeneratie Benchmark? Dit artikel gaat in op een aantal voorlopige resultaten van het onderzoek. De vraag die centraal staat in het onderzoek is: Wat doen succesvolle bedrijven beter als het gaat om New Business? Nieuwsgierig geworden naar de onderzoeksresultaten van het onderzoek? Lees dit artikel en krijg alvast een sneak preview van de onderzoeksresultaten.

Lees verder...