Kennisitem
Download artikel Leadgeneratie: hoe doen succesvolle bedrijven het?Download

Leadgeneratie: hoe doen succesvolle bedrijven het?

Leer van de successen van anderen voor uw leadgeneratie

Leer van de successen van anderen voor uw leadgeneratie

De economie trekt aan en dat biedt bedrijven kansen om te groeien en hun verkopen te laten stijgen. Toch lukt het bedrijven niet altijd om de leadgeneratie en -conversie te verbeteren. In de alweer 7e editie van de ‘Nationale B2B leadgeneratie benchmark’ leert u hoe succesvolle marketeers en salesmanagers het doen.

Leadgeneratie door succesvolle bedrijven

De ontwikkeling in B2B leadgeneratie gaan snel en het is belangrijk dat u bijblijft als u de concurrentie voor wil blijven. Hoe u daarvoor zorgt, leest u in de benchmark. Hieronder geven we u alvast 3 tips uit de benchmark die bedrijven gebruiken voor het met succes genereren en converteren van leads.

Tip 1: Relevant communiceren verkort het aantal contactmomenten

Door te investeren in de kwaliteit van de contactmomenten gaat de succesratio omhoog. Dit betekent dat het aantal contactmomenten omlaag zal gaan, als een organisatie relevant is bij elk contact met een potentiële klant. Bovendien zal een organisatie die middels een product kennis verkoopt, het minst hard groeien. Bedrijven met een effectieve leadaanpak waarbij kennis delen centraal staat, laten de sterkste groei zien.

Tip 2: Growth hacking: de nieuwe weg naar exponentiële groei

In kort cycli experimenteren met verschillende marketingkanalen en online productconcepten helpt de snelste groeipaden te vinden. Growth hackers, zoals de mensen die dit doen worden genoemd, werken hiervoor met verschillende (big) data tools en weten als geen ander hoe organisaties de 5 P’s van growth hacking kunnen inzetten.

Tip 3: Contentoorlog

Het is oorlog in contentland: de markt wordt letterlijk overspoeld met content. Succesvolle bedrijven slagen erin deze content volledig af te stemmen op klanten en doelgroepen. Zij beschouwen contentmarketing als een wetenschap. Ze gebruiken de kennis van specialisten dag in dag uit om het gedrag van klanten in kaart te brengen en op basis hiervan de content te optimaliseren.

Profiteer van de kennis van succesvolle bedrijven en leer hoe u uw leadgeneratie en -conversie kunt verbeteren. Download nu de benchmark.

Ook interessant voor u!