Kennisitem
Download artikel Met customer value naar een klantgerichte benaderingDownload

Met customer value naar een klantgerichte benadering

De professionalisering, verkoop en marketing organisatie van ANWB

De professionalisering, verkoop en marketing organisatie van ANWB

Customer value is een belangrijk onderdeel bij de ANWB. De ANWB/hulpverlening staat op een hoogwaardig niveau paraat voor ondernemers met pech onderweg (wegenwachtleden). Daarnaast bieden ze een aantal diensten zoals: reis-, zorg- en motorrijtuigverzekeringsmaatschappijen, importeurs en leasemaatschappijen.

Customer value is een belangrijke reden
De ANWB wil er naar streven om in te spelen op de specifieke behoeften van klanten door de dienstverlening volledig af te stemmen.

De opdracht van de ANWB/Hulpverlening was:

  • Het uitwerken van de Customer Intimacy Strategie in praktische activiteiten.
  • Het structureren en herontwerpen van de verkoop- en marketingprocessen.
  • Het realiseren van een planmatige aansturing van het verkoopapparaat
  • Het zorgdragen voor de bijbehorende ICT functionaliteit

Voor de start van deze opdracht zijn een aantal aandachtsgebieden opgesteld. Lees hierover meer in de volledige praktijkcase. Benieuwd naar de resultaten en bevindingen van deze opdracht? Download vrijblijvend de volledige praktijkcase en bekijk de rest van dit onderzoek.

Ook interessant voor u!