Kennisitem
Download artikel Persoonlijk contact essentieel voor betere klantgerichtheidDownload

Persoonlijk contact essentieel voor betere klantgerichtheid

Blijere klanten? Dat kan met deze 10 aanbevelingen

Gepubliceerd: 05-10-2018Blijere klanten? Dat kan met deze 10 aanbevelingen

De tijd waarin binnen de intermediaire markt product gedreven verkoop de regel was, ligt inmiddels enige tijd achter ons. Consumenten gaan steeds vaker online op zoek naar een passende verzekering en vergelijken hypotheken op vergelijkingssites. Ze gaan actief op zoek naar informatie en willen hun zaken vooral online regelen. Klantgerichtheid is de norm geworden in de sector. Wil je een klant behouden, dan zul je je uiterste best moeten doen om je meerwaarde te bewijzen.

Perfecte score of ruimte voor verbetering?

SparklingCRM organiseerde samen met Adviesbureau Fred de Jong en MCH Consultancy een trendonderzoek naar de klantgerichtheid in de sector. Aansluitend vond een onderzoek onder consumenten plaats met soortgelijke vragen over klantgerichtheid. Is de sector op de goede weg? Of is er nog ruimte voor verbetering? Dit trendonderzoek is de basis van 10 gouden tips voor een betere klantgerichtheid. Wij lichten alvast 2 aanbevelingen kort toe:

  1. Afspraken nakomen
  2. Belang van persoonlijk contact

Met stip op nummer één: kom je afspraken na

Je afspraken nakomen is van groot belang wil je klantgericht zijn. Want zeg nu zelf, een financieel adviseur die zijn afspraken niet nakomt, daar wil je toch niet mee verder? Maak het verschil door niet zomaar je afspraak na te komen, maar benader cliënten proactief. Dit kan door op het juiste moment herinneringen in te stellen om contact op te nemen met je cliënten. Heb jij alle tools in huis die dit mogelijk maken?

Er gaat niets boven persoonlijk contact

Klanten hebben nog steeds een sterke voorkeur voor persoonlijk contact. Jongeren staan meer open voor digitale communicatie, maar ook zij geven de voorkeur aan een persoonlijk gesprek. Dit kost natuurlijk tijd. Door andere werkzaamheden efficiënter uit te voeren krijg jij ruimte in je agenda om persoonlijk contact met jouw cliënten mogelijk te maken. Juist hiermee maak je het verschil tegenover concurrenten die dit niet aanbieden.

Betere klantgerichtheid begint hier

Wat kan je nog doen om jouw klanten tot loyale ambassadeurs te maken? Hoe kan technologie jouw helpen om klantgerichter te worden? Je leest het hier!

Ook interessant voor u!