Tag: CRM implementatie

Betere sales dankzij een CRM-organisatie

Betere sales dankzij een CRM-organisatie gratis downloaden

Wil je inspelen op de behoeften van je klanten en hen relevante producten en diensten voorstellen? Dan is het noodzaak om te weten wat die klant precies wil. CRM is een eerste stap in het realiseren van een volledig klantbeeld, maar er is meer. Start met de CRM-werkwijze en laat de hele organisatie bijdragen aan boost in sales.

Lees verderGratis downloaden

De 9 CRM- & marketing trends van het moment

De 9 CRM- & marketing trends van het moment gratis downloaden

Veel marketing en CRM experts hebben hun gedachten over de trends voor 2018 gedeeld. Nu 2018 al weer even op weg is en alle documenten, interviews en verwachtingen over de CRM -en marketingtrends beschreven zijn, is het goed om naar de praktijk te kijken. Dit zijn de 9 meest praktisch toepasbare trends waar u direct mee aan de slag kunt.

Lees verderGratis downloaden

CRM gebruiksgemak waarborgen met Super Users

CRM gebruiksgemak waarborgen met Super Users gratis downloaden

Snel CRM aanpassingen maken. Of het nu gaat om een rapportage, worksflow of een extra knop op het scherm, een super user kan hiervoor ingezet worden. Wat is een super user precies en hoe kan een super user ingezet worden om het CRM gebruiksgemak te verbeteren? Lees in deze whitepaper alles over de super user op het gebied van CRM.

Lees verderGratis downloaden

Customer Experience Management verbetert concurrentiepositie

Customer Experience Management verbetert concurrentiepositie gratis downloaden

Customer Experience is cruciaal om de concurrentie een stap voor te blijven, zo blijkt uit steeds meer onderzoeken. Een centraal klantbeeld is voor een duurzame klantrelatie essentieel. Maar welke variabelen zijn daarbij van toepassing en wat zijn de afwegingen voor de juiste CR-investering? Lees in de whitepaper daar meer over en hoe Customer Experience ingezet kan worden.

Lees verderGratis downloaden

CRM applicaties beheren op de juiste manier

CRM applicaties beheren op de juiste manier gratis downloaden

CRM software beheer is een lastige taak. Hoe kan een CRM applicatie goed blijven functioneren waarbij de uitval minimaal is en het vertrouwen verder wordt vergroot? Deze whitepaper geeft handvatten voor het op de juiste manier beheren van uw CRM applicatie. Wilt u als CRM applicatie beheerder ook profiteren van deze handige tips? Lees verder in deze whitepaper en profiteer van de 8 tips.

Lees verderGratis downloaden

Is een CRM coach iets voor u?

Is een CRM coach iets voor u? gratis downloaden

In de praktijk blijkt dat het inzetten van een CRM-coach een zeer positief effect heeft op het succes van een CRM-project. Niet alleen door de kennis en ervaring wat fouten kan voorkomen, maar ook omdat het de doorlooptijd van een project verkort. Tevens kunnen er makkelijk nieuwe ideeën en ervaringen aan worden gedragen.Is CRM coaching iets voor u? Kom er achter aan de hand van deze checklist.

Lees verderGratis downloaden

Het CRM-selectieproces: Waar moet uw CRM oplossing aan voldoen?

Het CRM-selectieproces: Waar moet uw CRM oplossing aan voldoen? gratis downloaden

Om de juiste keuze voor CRM software te maken, moet u verder kijken dan alleen naar de momenteel gewenste functionaliteiten. Denk ook aan de verwachte veranderingen, het concurrentiespeelveld en de ICT architectuur. Allemaal aspecten die een rol spelen bij de CRM keuze. Lees meer over de 7 belangrijkste aspecten in het CRM-selectieproces.

Lees verderGratis downloaden

Recycle CRM: haal het maximale uit uw investering

Recycle CRM: haal het maximale uit uw investering gratis downloaden

Heeft u het gevoel dat u niet het maximale uit uw CRM-investering kan halen? Het komt zo vaak bij organisaties voor dat de aangeschafte CRM-software ligt te verstoffen. De aanloop naar de aanschaf van CRM-software moet goed worden doordacht. Recycle CRM en heel het maximale rendement uit uw CRM-software.

Lees verderGratis downloaden

Duurzaam ondernemen loont!

Duurzaam ondernemen loont! gratis downloaden

Duurzaam ondernemen is geen vraag meer, maar de praktijk. Het is een welbekend onderwerp waar elke organisatie op zijn tijd mee te maken krijgt. In alles wat we doen is duurzaamheid een voorwaarde. Met duurzaam ondernemen is investeren een must, maar hoe zorg je ervoor dat deze investering een concrete bijdrage levert aan de organisatie? Lees deze uitgebreide whitepaper!

Lees verderGratis downloaden

Hoe verzeker je de klant van Return on Investment?

Hoe verzeker je de klant van Return on Investment? gratis downloaden

Marielle Dellemijn heeft 25 jaar ervaring op het gebied van Customer Relationship Management. In dit interview beschrijft ze deze ervaringen. Waarom voldoen de meeste CRM-implementaties niet aan de gestelde verwachtingen? Hoe verzeker je klanten van Return on Investment? Dit zijn allemaal vragen die in dit interview aan bod komen en waar Marielle antwoord op zal geven. Lees meer over de keuzes die in een CRM implementatie gemaakt moeten worden.

Lees verderGratis downloaden

10 tips voor een hoge gebruikersadoptie

10 tips voor een hoge gebruikersadoptie gratis downloaden

Niet iedere organisatie die investeert in CRM is daar even succesvol mee en kampt met een lage gebruikersadoptie. Wat is de reden van een lage gebruikersadoptie en hoe kan je de gebruikersadoptie verhogen? In deze whitepaper komen de belangrijkste facetten aanbod die de adoptie van een CRM project kunnen beïnvloeden. Download de volledige whitepaper en lees meer over de 10 tips voor een hoge gebruikersadoptie.

Lees verderGratis downloaden

10 x zonde bij de gebruikersacceptatie van CRM

10 x zonde bij de gebruikersacceptatie van CRM gratis downloaden

Hoe vaak komt het wel niet voor dat de organisatie een keuze maakt voor een nieuw CRM systeem maar dat de gewenste resultaten achter blijven? Is het nu te laat? Nee, er kan nog gewerkt worden aan de gebruikersacceptatie. Waardoor de nieuwe strategie nog kan landen. Lees in dit artikel meer over de 10 zondes bij de gebruikersacceptatie van CRM.

Lees verderGratis downloaden

De selectie van CRM software

De selectie van CRM software gratis downloaden

De keuze van de juiste CRM software kan met een aantal uitdagingen komen. Natuurlijk zijn er een aantal variabelen waar het aan moet voldoen en is er voldoende informatie te vinden op het internet, maar ben je hiermee in staat om de juiste CRM software te kiezen? Weet je hiermee of de software ook goed te implementeren is? Lees in deze whitepaper meer over de 7 CRM pijlers bij de keuze van de juiste CRM software.

Lees verderGratis downloaden

Definiëren van de behoeften voor het CRM-systeem

Definiëren van de behoeften voor het CRM-systeem gratis downloaden

Quint is een organisatieverbeterbureau dat zich richt op het oplossen van managementvraagstukken op het gebied van informatietechnologie. Wat zijn de redenen voor Quint om een CRM-project op te starten? Lees er meer over in deze praktijkcase.

Lees verderGratis downloaden

Trainen, coachen en implementeren CRM-systeem

Trainen, coachen en implementeren CRM-systeem gratis downloaden

REAAL wilde graag behoren tot de top 5 levensverzekeringen van Nederland, maar dit was niet te bereiken zonder het opzetten van een goed werkend CRM-systeem. Hoe heeft REAAL dit project samen met CRM excellence opgezet en uiteindelijk gerealiseerd? Lees er meer over in deze praktijkcase.

Lees verderGratis downloaden

CRM is een veranderingstraject

CRM is een veranderingstraject gratis downloaden

Een verandering in de CRM strategie is niet altijd een succes. Hoe kan dit in de toekomst veranderen? Dit artikel gaat dieper in op het CRM Status Model. Hiermee kunnen organisaties vooraf bepalen op welke fronten hun organisatie additionele hulp nodig heeft als het gaat om het veranderingsproces rondom CRM. Lees meer over dit onderwerp in de whitepaper.

Lees verderGratis downloaden

CRM: Zijn alle Klanten even Belangrijk?

CRM: Zijn alle Klanten even Belangrijk? gratis downloaden

Klanttevredenheid kan twee kanten op gaan. Er kunnen klanten die tevreden zijn, maar ook klanten die totaal niet tevreden zijn. Dit is vaak afhankelijk van een aantal factoren. Klanten vragen naar de klanttevredenheid is de meest simpele oplossing om er achter te komen. Om de klanttevredenheid te kunnen verhogen, moet er een goede indeling gemaakt worden van de wensen van de klant. Lees meer over het onderzoeken van de klanttevredenheid in deze whitepaper.

Lees verderGratis downloaden

Professionaliseringsslag door groei sales-team

Professionaliseringsslag door groei sales-team gratis downloaden

Kiviet wilde tot een pakket komen waarbij CRM-software niet alleen een ondersteunende rol in de dagelijkse klantcontacten heeft, maar ook inzicht biedt in integrale klantinformatie door een koppeling met SAP. Lees in deze praktijkcase meer over de opdracht, de uitvoering en het resultaat.

Lees verderGratis downloaden

Met CRM volledige kennis over de cliënt

Met CRM volledige kennis over de cliënt gratis downloaden

Financiële dienstverlener Fortis wilde alle cliëntencontacten overal ter wereld beschikbaar hebben om zo het salesproces en relationshipmanagement te ondersteunen en coördineren. CRM excellence heeft de implementatie van het geselecteerde CRM-systeem helpen te begeleiden. Lees meer over de werkwijze en het resultaat in de praktijkcase.

Lees verderGratis downloaden

Persoonlijke aandacht voor de klant met CRM-project

Persoonlijke aandacht voor de klant met CRM-project gratis downloaden

Fontys Hogescholen heeft veel externe relaties. Dit kunnen scholen of instellingen zijn, maar ook individuele klanten. In een concurrerende omgeving is klantzorg nog belangrijker geworden. Dit is voor Fontys een reden om te starten met een CRM-project. Lees er meer over in de volledige praktijkcase.

Lees verderGratis downloaden

De implementatie van het CRM-project

De implementatie van het CRM-project gratis downloaden

Klanttevredenheid is een belangrijk aspect voor Eneco. Dit is dan ook de reden voor het opstarten van een CRM-project. Eneco wil de producten en diensten maximaal afstemmen op de behoeften van huidige en ook toekomstige klanten. Lees meer over de opdracht, aanpak, werkwijze en resultaat in de volledige praktijkcase.

Lees verderGratis downloaden

Herkennen, managen en waarderen van weerstand tijdens verandertrajecten

Herkennen, managen en waarderen van weerstand tijdens verandertrajecten gratis downloaden

Waar komt weerstand vandaan en wat is het eigenlijk? Hoe leer je weerstand te waarderen en hoe ga je er mee om? Dit alles zijn vragen die aan bod komen in dit artikel. Weerstand is niet altijd een negatief iets. Weerstand kan ook positieve onderdelen hebben. Weerstand werpt een scherpe blik op de organisatie en mensen blijven scherp. Meer te weten komen over weerstand? Lees meer over de belangrijkste aanleidingen voor weerstand.

Lees verderGratis downloaden

Tal van Redenen waarom CRM bij u wel slaagt!

Tal van Redenen waarom CRM bij u wel slaagt! gratis downloaden

Vanuit de media komt naar voren dat veel CRM-projecten mislukken. U krijgt in dit artikel handvatten aangereikt om CRM een goede kans van slagen te geven. Door lering te trekken uit de ervaringen van anderen, maar ook van jezelf, wordt het mogelijk om CRM succesvol te implementeren.

Lees verderGratis downloaden

CRM vanaf vandaag

CRM vanaf vandaag gratis downloaden

Veel organisaties zijn aan het dubben, wat zullen we doen? Hoe gaan we onze klanten bedienen en welk segment gaan we benaderen? Dan is het in eens duidelijk, CRM is de oplossing. Als organisatie doe je er wel goed aan om een CRM strategie te definiëren. Lees in dit artikel mee over CRM vanaf vandaag, hoe pak je het aan als organisatie.

Lees verderGratis downloaden

CRM executive fungeert als linking pin

CRM executive fungeert als linking pin gratis downloaden

Door het aanstellen van een CRM-executive is de kans op succesvolle invoering van CRM vergroot. Een CRM-executive heeft als doel om CRM continu onder de aandacht te brengen in de organisatie en daarnaast de ontwikkeling hiervan. Verder zal het een positieve bijdrage leveren aan de organisatiedoelstellingen en dat is waar het bij de meeste organisaties om te doen is. Lees in dit artikel meer over de bovengenoemde onderdelen.

Lees verderGratis downloaden

Gebruikersacceptatie bij CRM projecten

Gebruikersacceptatie bij CRM projecten gratis downloaden

Deze whitepaper gaat dieper in op het delen van kennis orver het onderwerp Grebruikersacceptatie bij CRM projecten. De whitepaper gaat dieper in op de aspecten die een belangrijke invloed hebben op de CRM gebruikersacceptatie.

Lees verderGratis downloaden

De Klant is Altijd Koning

De Klant is Altijd Koning gratis downloaden

Is de klant altijd koning? Ja! Organisaties kunnen alleen overleven door de verwachtingen van de klant te overtreffen. Kruip in de huid van de klant en ontdek wat de wensen van de klant zijn. Klantcontact is erg belangrijk, altijd vriendelijk zijn en probeer de klant zo goed mogelijk te begrijpen. Meer te weten komen hoe klanttevredenheid bij kan dragen aan de winstgevendheid? Lees er meer over in deze whitepaper.

Lees verderGratis downloaden