Kennisitem
Download artikel Thuisbezorgen zoals uw klant dat wilDownload

Thuisbezorgen zoals uw klant dat wil

Past uw servicemodel bij uw businessmodel?

Past uw servicemodel bij uw businessmodel?

Online spelers komen steeds dichter bij het punt van ‘directe beloning’ bij aankoop van een product in een fysieke winkel. Met snelle thuisbezorging genieten consumenten tegenwoordig steeds vaker al op de dag van bestelling van een aankoop. Traditionele retailers laten het daar niet bij zitten en verbeteren voortdurend in-store concepten, technologieën en gaan ook producten thuis afleveren. Vaak hebben zij door hun fysieke winkels toch al een voordeel wat betreft naamsbekendheid en dus vetrouwen op webwinkels. Het is nu aan u als retailer de uitdaging hoe u dit voordeel maximaal benut.

Thuisbezorgen draait niet alleen om plannen, maar om service

Retailers van consumentengoederen weten dat een uitstekende service en goede band met kopers uiteindelijk trouwe klanten oplevert. Generieke retailers missen deze binding vaak, met een afnemende omzet tot gevolg. Toch leent thuisbezorgservice zich er uitstekend voor om met een hoog serviceniveau toch klanten te binden.

Past uw thuisbezorgservice écht bij uw businessmodel?

Een van de manieren waarop u zich van uw concurrentie kunt onderscheiden, is snelle levering. Snelheid is niet de enige factor die van belang is. Misschien is het voor uw doelgroep veel interessanter om niet een zo snel mogelijke bezorging aan huis te krijgen, maar een bezorging tot in huis. Bijvoorbeeld: een Amerikaanse maatpakkenwinkel komt thuis of op kantoor om de maten van de klant op te meten. Meer inspirerende voorbeelden van goede thuisbezorgservice leest u in de whitepaper Winning at Home Delivery.

Hoe zit het met uw product en geografische afzetmarkt?

Uw businessmodel, uw producten en het gebied waarin uw kopers zich bevinden bepalen hoe u uw thuisbezorgservice optimaal kunt inrichten. Hoe u dat aanpakt, leest u uitgebreid in de whitepaper. Door deze te downloaden, zet u de eerste stappen naar concurrentievoordeel in deze nieuwe winkelwereld.

Let op: Dit is een gearchiveerd artikel. iCustomer brengt graag actuele kennis rondom bij u onder de aandacht. Deze vindt u hieronder.

Actuele kennis