Kennisitem
Download artikel Tips voor het juiste kennismanagement in de organisatieDownload

Tips voor het juiste kennismanagement in de organisatie

Kennismanagement door de ogen van een klantadviseur

Kennismanagement door de ogen van een klantadviseur

Kennismanagement kan een goede bijdrage leveren aan de klantenservice en daarmee ook de klantloyaliteit. In deze whitepaper gaat Tinky Bart, directeur van ‘The Knowledgebase Company’, in op het onderwerp kennismanagement aan de hand van praktijkervaringen, de theorie en adviezen.

Kennismanagement in de praktijk
Een kennisbank van een organisatie bestaat vaak uit wel 10000 artikelen. Vaak lange artikelen, zonder structuur en zonder een helder antwoord. Collega’s gaan vaak afzonderlijk van elkaar beginnen aan een kennisitem over hetzelfde onderwerp. Dit komt doordat collega’s afzonderlijk van elkaar naar hetzelfde doel streven, zonder dat daar een eindverantwoordelijke voor is aangewezen. Klantadviseurs kunnen het gezochte woord niet vinden en ondertussen leggen ze hun eigen mini-kennissysteem aan opzoek naar een antwoord.

Het advies:
Stop met bestaande kennisbanken en ga met de organisatie bedenken wat het doel van deze kennisbank is. Wat wil de organisatie bereiken met een kennisbank? Definieer de kennismanagementstrategie en zorg voor aansluiting bij de koers van de organisatie.

Kennismanagement: de theorie
Kennismanagement is een verbetering voor de customer experience binnen de organisatie. Met goed kennismanagement is altijd alle informatie paraat voor het beantwoorden voor alle soorten vragen. Kennismanagement heeft een sterk verband met adequaat workforcemanagement  en kwaliteitsmanagement.

Advies:
Stel een beheerder aan als verantwoordelijke van de kennisbank, een kennisbeheerder. Deze persoon kan er voor zorgen dat de informatie op de juiste manier binnenkomt  in de kennisbank en dat de structuur en kwaliteit beheerd zal worden.

De whitepaper
Wilt u meer te weten komen over kennismanagement in de breedste zin van het woord? Deze whitepaper staat vol met tips en adviezen voor goed kennismanagement in de organisatie. 

Let op: Dit is een gearchiveerd artikel. iCustomer brengt graag actuele kennis rondom bij u onder de aandacht. Deze vindt u hieronder.

Actuele kennis