Kennisitem
Download artikel Uw coach voor klantgericht ondernemen binnen de ATP brancheDownload

Uw coach voor klantgericht ondernemen binnen de ATP branche

Coaching bij klantgericht ondernemen

Coaching bij klantgericht ondernemen

Klantgericht ondernemen komt bij steeds meer organisaties op de agenda. Toch ontbreekt bij veel organisaties de juiste kennis en ervaring bij de medewerkers. Hoe kunt u goede sturing geven aan uw klantgerichte projecten? Zonder enorme budgetten voor het inhuren van externe krachten? Coaching kan hier mogelijk een oplossing bieden.

Is coaching de oplossing?
Coaching kan helpen bij de ondersteuning van directie, groepen, maar ook individuen op weg naar een gericht doel. De persoon die de coaching krijgt stelt zelf een doel op en de coach verzorgt de begeleiding, stelt de vragen en geeft advies over het bereiken van het doel. De coachee blijft verantwoordelijk voor het uiteindelijke doel.

Wanneer kan een coach ingezet worden?
Tijdens de ontwikkeling van klantgericht ondernemen, kan een coach op het gebied van klantgericht ondernemen kan in elke fase van een project ingezet worden. Hieronder een aantal punten waar een coach ingezet kan worden:

  • Het uitwerken en ontwikkelen van een visie op klantgericht ondernemen.
  • Het maken van plannen om de visie in de praktijk te brengen.
  • Het realiseren van de plannen.
  • Het uitbreiden, aanpassen of vereenvoudigen van uw ICT landschap.
  • De implementatie van een Frontoffice/CRM applicatie.
  • Het opzetten van een beheerorganisatie.

Coaching bij het ontwikkelen van een visie op klantgericht ondernemen
Het ontwikkelen van een visie is het hoofdingrediënt van klantgericht ondernemen. Het is belangrijk om een duidelijke visie te krijgen op de eigen rol in de markt. Een duidelijke visie helpt bij het maken van keuzes, het ondernemen van actie en richting geven aan deze actie. Dit geeft duidelijkheid intern, maar ook duidelijkheid aan de externe betrokkenen. De visie op klantgericht ondernemen moet gericht zijn op de unieke identiteit van de organisatie en eigen kracht in relatie tot de eisen en wensen van de klanten. Het is belangrijk om te zoeken naar een perfecte balans tussen klantbelang en de kwaliteiten van de organisatie. Download de volledig whitepaper en lees meer over coaching en klantgericht ondernemen.

Ook interessant voor u!

  • Event Driven Marketing

    Wat zijn de ingrediënten die nodig zijn voor Event Driven Marketing? Wat zijn de voordelen en uitdagingen die het met zich mee brengt?