Kennisitem
Download artikel Wat is context marketing?Download

Wat is context marketing?

Als je dit wil, wil je misschien ook dat?

Gepubliceerd: 22-10-2018Als je dit wil, wil je misschien ook dat?

Een paar maanden voor je telefoonabonnement afloopt krijg je een mailtje met een leuke aanbieding; minder betalen en een nieuw toestel! Die kans laat je natuurlijk niet aan je voorbijgaan. Of bij het uitzoeken van een nieuwe spijkerbroek in jouw favoriete webshop, krijg je ook een bijpassende riem te zien. Dat is nu precies waar het bij context marketing om gaat: op het juiste moment de juiste content of ervaring leveren aan de juiste persoon. Om dit voor elkaar te krijgen moet je natuurlijk jouw klanten écht kennen en deze informatie gericht inzetten in je contentstrategie.

Mis de boot niet

Retailreuzen zoals Amazon en Zalando zijn uiterst bedreven in de kunst van de context marketing, dus wil jij niet hopeloos achterblijven, dan is het tijd om aan de slag te gaan. In deze whitepaper vind je 5 stappen die het fundament vormen voor succesvolle context marketing. Deze stappen gaan verder dan marketing en sales, ook IT heeft een grote rol te spelen in het opzetten van context marketing. We vertellen je alvast wat meer over het belang van duidelijkheid in jouw strategische doelen.

Stap 1: Heldere visie en duidelijke marketingdoelstellingen

Neem een stap terug en start bij de strategische visie en doelen van de organisatie. De volgende 3 vragen zijn hierbij cruciaal:

  1. Waar wil je als organisatie heen en welke strategische doelen horen hierbij?
  2. Welke marketingdoelstellingen horen daarbij?
  3. Wat zijn onze KPI’s? Maak deze zo SMART mogelijk.

Vervolgens bekijk je de huidige situatie. Wat zijn jouw grootste marketinguitgaven? Hoe dragen die bij tot je strategische doelstellingen? Breng in kaart welk aandeel van de funnel de verantwoordelijkheid is van marketing en waar men het stokje overdraagt aan sales.

Korte- en langetermijnplanning, contentplannen en zo veel meer

Van een gedegen voorbereiding tot het opzetten van een e-mail marketing automation campagne; het komt allemaal aan bod in deze praktische whitepaper. Waar wacht je nog op?